کشورهای اسلامی باید در مقابل اقدام استعماری آمریکا بایستند

برخوار- امام جمعه دولت‌آباد گفت: ملت ایران مخالف به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی از طرف ترامپ رییس جمهور آمریکا هستند و کشورهای اسلامی دیگر هم باید واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار حجة‌الاسلام سیدحسین محمودآبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد اظهار کرد: این اقدام نشانه ای دیگر از خوی استکباری و استعماری آمریکا است که بدون توجه به قوانین بین الملل این اقدامات را انجام می‌دهد.

وی گفت: این اقدام خدمتی به اسراییل و نخست وزیر آن نتانیاهو است و متأسفانه نشان دهنده خواب بودن دنیای اسلام نسبت به مسائل مربوط به فلسطین و سوریه است.

امام جمعه دولت آباد تصریح کرد: رابطه پنهانی و آشکار کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خیانت به مردم فلسطین و باعث از دست دادن سرزمین مسلمانان است.

وی گفت: اگر آن زمانی که آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل کرد کشورهای اسلامی عکس العمل به موقع نشان می دادند این گستاخی فعلی صورت نمی گرفت.

حجة‌الاسلام محمودآبادی افزود: مقاومت تنها راه رفع این تصمیم های استکباری است یعنی مردم مسلمان و غیور کشورهای اسلامی و جریان مقاومت منطقه باید جلوی این اقدامات بایستند و مانع چنین اقداماتی شوند.

وی اظهار کرد: اگر واقعاً جریان مقاومت در مقابل تجاوزگری آنها نبود آنها سالیان قبل به اهداف خود رسیده بودند و اکنون تمامی کشورهای اسلامی دچار تفرقه و جدایی و تحت سلطه آمریکا و اسراییل بودند.

امام جمعه دولت آباد در ادامه با اشاره به جاری شدن سیل در بعضی مناطق کشور گفت: کمک به سیل زدگان وظیفه شرعی و انسانی است باید همه کمک کنیم که آلام و ناراحتی های هموطنان کاهش پیدا کند.

حجة‌الاسلام محمودآبادی گفت: نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی با دستور مقام معظم رهبری امکانات زیادی را به مناطق سیل زده فرستادند و همچنان نیز این کمک ها ادامه دارد.

وی افزود: این سیل امتحانی بود برای مردم و مسئولان که عده ای بلافاصله به کمک سیل زدگان رفتند در چنین حوادثی مشخص می شود که چه کسانی به درد مردم می خورند و افرادی تنها ادعا دارند.

امام جمعه دولت آباد گفت: مراکز جمع آوری کمک، از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر شهرستان برخوار در مسجد جامع مستقر هستند و وظیفه انسان دوستانه است که به مردم سیل زده کمک کنیم.

کد خبر 371623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.