برای داشتن پوستی درخشان این خوراکی‌ها را بخورید

پیری فرایندی طبیعی در روند زندگی است که از خود تأثیراتی چون چین و چروک پوست بر جای می‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این چروک‌ها در اثر آسیب‌های حاصل از رادیکال‌های آزاد یا عوامل استرس زا ایجاد می‌شوند ولی با افزودن خوراکی‌های سالم به رژیم غذایی می‌توان از بروز آن‌ها پیشگیری کرد. در واقع تحقیقات نشان داده‌ که یک رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات می‌تواند روشی سالم و ایمن برای حفظ ظاهر پوست و داشتن چهره‌ای جوان باشد. در ادامه به بررسی برخی خوراکی‌های مفید برای داشتن پوستی شفاف می‌پردازیم.

پرتقال 

پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C است؛ یک پرتقال کوچک می‌تواند حدود ۸۵ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که نه تنها در مبارزه با سرماخوردگی بلکه در مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد نیز نقش بسزایی دارد. این ویتامین همچنین حاوی خواص ضد چروک است که کلاژن‌سازی پوست را افزایش می‌دهد. کمبود این ویتامین سبب بروز بیماری "اسکوروی" و در نتیجه ایجاد ضایعات و زخم‌های پوستی شده و پوست را مستعد کبودی و کندی درمان بیماری می‌کند.

تخمه آفتابگردان

پوسته تخمه‌های آفتابگردان اغلب در اطراف زمین‌های بیسبال و فوتبال، سکوهای تماشاچیان و پارک‌ها بسیار دیده می شود؛ این دلیلی است که باعث ذهنیت بد از این دانه‌های مغذی شده است این در حالی است که مصرف کنندگان تخمه‌ آفتابگردان به دلیل بهره‌مندی از مواد پر خاصیت موجود در آن، در دوران پیری از چین و چروک کمتری در پوست خود رنج خواهند برد. این دانه‌های کوچک سرشار از مس، ویتامین B1، منگنز، سلنیوم، فسفر، منیزیم، ویتامین B6، فولات و نیاسین است اما مهم‌ترین ترکیب موجود در آن برای حفظ سلامت پوست، ویتامین E با خواص شفابخش برای پوست است. در واقع تحقیقات نشان داده که ویتامین E می‌تواند از غشاهای سلولی حیوانات و گیاهان در برابر آسیب‌های ناشی از نور محافظت کند.

هویج

اسم هویج همیشه در کنار خرگوش می‌آید و عجیب نیست که خرگوش‌ها بسیار زیبا، پشمالو، پر انرژی و بدون چین و چروک هستند. هویج سرشار از بتا کاروتن است که در بسیاری اندام‌ها از جمله پوست متابولیزه می‌شود؛ همین امر تأثیر مثبت زیادی بر پوست دارد. از طرفی بتا کاروتن در مقابل اشعه آفتاب نیز از پوست محافظت می‌کند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین D است و مصرف آن برای داشتن پوست سالم و استخوان‌های قوی بسیار حیاتی است. از طرفی علی‌رغم امکان تأمین ویتامین D با قرار گرفتن بدن در معرض تابش آفتاب، کمبود این ویتامین مشکلی رایج خصوصا در میان سالخوردگان است. بررسی‌های متمرکز بر روی ویتامین D و پوست نشان می‌دهند که مصرف این ویتامین با کاهش بیماری‌هایی همچون سرطان پوست، پسوریازیس و ایکتیوز و همچنین اختلالات پوستی خود ایمنی مانند پیسی، اختلالات تاولی، اسکلرودرمی (سخت شدگی و تصلب پوست) و لوپوس اریتماتوی سیستمیک در ارتباط است. به علاوه مصرف مقادیر کافی ویتامین D به پیشگیری از درماتیت آتوپیک، آکنه، ریزش مو، عفونت و فتودرماتوز کمک می‌کند.

تمشک

تمشک حاوی پلی فنول‌های محافظ پوست است. طعمی فوق‌العاده دارد و سرشار از ویتامین C،K ، A، فیبر و بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها است. پلی فنول‌ها مشتقات گیاهی هستند که از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند؛ بنابراین مصرف تمشک گامی مؤثر برای حفظ سلامت و جوانی پوست به حساب می‌آید.

کد خبر 371617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.