تسهیلات ۶۶۰ میلیونی ساخت مسکن در شهر سمیرم

سمیرم-مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در شهرهای سیل‌زده بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن و ۱۱۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای احداث ساختمان ها اختصاص داده خواهد شد.

غلامحسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به خسارت های وارد شده به منازل مسکونی شهرستان اظهار کرد: در روزهای گذشته در بیشتر مناطق استان اصفهان شاهد نزول بارش هایی بودیم که در برخی نقاط خسارت هایی نیز وارد کرده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانه های مسکونی در سمیرم تخریب کامل و یا تخریب جزیی داشته اند، گفت: برای خانه هایی که صد در صد تخریب شده اند و یا نیاز به بازسازی دارند تمهیداتی در نظر گرفته ایم که سمیرمی ها می توانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به خسارت های وارده شده به منازل مسکونی موجود در بافت قدیم شهر سمیرم خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان اصفهان با توجه به وظایفی که در زمینه اسکان دائم مردم بر عهده دارد قرار بر ارزیابی خسارات وارده به منازل مسکونی این نقاط در روستاها و شهر سمیرم دارد و در روزهای آینده اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به واحدهای مسکونی مسکن مهر شهرستان متذکر شد: درصورت همکاری مردم می‌توانیم این واحدها را برای سکونت دائم به مردم واگذار کنیم و در صورت نداشتن تمایل به جابجایی از محله خود باید با استفاده از اعتبارات بازسازی حوادث واحدهای مسکونی خود را بازسازی کنند.

خانی افزود: تسهیلات و وام های بلاعوضی که در این شرایط برای مردم اندیشیده شده است نیز در شهرها بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن و ۱۱۰ میلیون ریال وام بلاعوض برای احداث ساختمان اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعضی از منازل مسکونی نیاز به بازسازی دارد، افزود: برای این منازل نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات و ۲۰ میلیون ریال وام بلاعوض تخصیص داده می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به تخریب‌های موجود در برخی روستاهای شهرستان سمیرم متذکر شد: در حوزه روستایی نیز برای احداث واحدهای مسکونی بالغ بر  ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات به صورت وام اختصاص داده خواهد شد و همچنین مبلغ  ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض تخصیص داده می‌شود.

به گزارش ایمنا بارش های اخیر موجب تخریب تعداد زیادی از خانه های شهرستان سمیرم در شهر و روستاها شده است و بیش از ۱۸۰ نفر از مردم ساکن قلعه شهر سمیرم به صورت اضطراری در مدارس اسکان داده شده اند.

کد خبر 371613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.