سامانه بارشی از یکشنبه وارد اصفهان می‌شود

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا بر روی استان گفت: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان، باران و برف از نواحی غربی و جنوبی آغاز و به تدریج سایر مناطق استان را در بر خواهد گرفت.

رضا کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتا پایدار طی دو روز آینده بر روی استان است اظهار کرد: بر این اساس برای امروز و فردا در بیشتر مناطق استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران و برف از نواحی غربی و جنوبی آغاز و به تدریج سایر مناطق استان را در بر خواهد گرفت. این سامانه طی روز دوشنبه نیز بر استان فعال خواهد بود.

کریمیان با بیان اینکه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت افزود: در این بازه زمانی بیشینه و کمینه دمای کلانشهر اصفهان ۱۷ و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان با ۲۳ درجه گرمترین و بویین و میاندشت با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه شدت و مدت فعالیت سامانه بارشی  روز گذشته بر روی استان ضعیف و کم بوده است، به آمار بارش های ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: بر این اساس در کلانشهر اصفهان یک دهم میلی متر، آران و بیدگل یک میلی متر، برزوک دو و نیم میلی متر، خوانسار سه دهم میلی متر، داران ۱.۴ میلی متر، دهق چهار دهم میلی متر، دهاقان دو دهم میلی متر، سمیرم سه دهم میلی متر، علویجه هشت دهم میلی متر، فریدونشهر۲.۹ میلی متر، گلپایگان پنج دهم میلی متر، نایین شش دهم میلی متر و ورزنه هشت دهم میلی متر بارش ثبت شده است‌.

کد خبر 371612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.