اشغالگران صهیونیست با تروریست‌ها ائتلاف دارند

سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بر مبارزه با ریشه های تروریسم تاکید کرد و گفت: اشغال خارجی باعث ائتلاف اشغالگران با تروریست ها می شود همانگونه که اسرائیلی ها به تروریست های سوریه کمک می کنند.

به گزارش ایمنا، اسحاق آل حبیب در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع مبارزه با تروریسم برگزار شد، افزود: تروریسم یک خطر جهانی است که مبارزه با آن مستلزم رهیافتی جامع و پیشگیرانه است. در چارچوب یک رهیافت جامع، جلوگیری از تامین مالی تروریسم دارای اهمیت بالایی است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با یادآوری شهادت بیش از ۱۷ هزار ایرانی در نتیجه حملات تررویستی، بر عزم کامل ایران در مبارزه با تروریسم تأکید و بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با تامین مالی تروریسم را تشریح کرد.

آل حبیب با اشاره به روانه شدن میزان قابل توجهی از دلارهای نفتی به داعش و سایر گروه های تروریستی و نیز درآمدهای این گروه‌ها از فروش نفت و آثار باستانی و فرهنگی غارت شده از سوریه و عراق در سالیان گذشته، گفت این نمونه ها نشان می دهد که برخی کشورها فاقد اراده سیاسی برای مقابله با تامین مالی تروریسم هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی کشورها به نام مبارزه با تروریسم اهداف سیاسی خود را تعقیب می کنند، اظهار کرد: زدن برچسب تروریسم به کشورهای رقیب خود یا سازمان های سایر کشورها برای آن است که رقیب یا دشمن آنها محسوب می شوند.

سرپرست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد اینگونه اقدامات فاقد مشروعیت است و کشورهایی که این رفتار را دارند، همان هایی هستند که خود تعدادی از گروه های تروریستی را ایجاد کرده اند و به گروه های تروریستی موجود، حتی آنهایی که در فهرست سیاه شورای امنیت قرار دارند، کمک مالی و نظامی می کنند.

آل حبیب با توجه به حضور منافقین در کاخ سفید و محافل سیاسی برخی کشورهای غربی خاطرنشان کرد: این کشورها همچنین برخی از این گروه های تروریستی را از لیست سیاه خود خارج کرده و به آنها پناه داده اند.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با ریشه های تروریسم و عواملی که زمینه بروز آن را فراهم می کنند، به تهاجم و اشغال خارجی در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید بین حق ذاتی دفاع در برابر تجاوز و اقدامات تروریستی تمایز قایل شد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد همچنین خواستار پایان دادن به اشغال خارجی شد، و افزود: اگر اشغال خارجی ادامه داشته باشد، اشغالگران به ائتلاف با تروریست ها خواهند پرداخت، همان گونه که اسرائیلی ها به طرق مختلف به تروریست ها در سوریه کمک می کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 371592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.