مسیرهای جایگزین برای محورهای پرخطر در نظر گرفته شود

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسیرهای جایگزین برای محور های ناایمن همچون محور پادنا که احتمال ریزش کوه را دارند در نظر بگیریم تا با مشکلات و بحران های بزرگ مواجه نشویم.

اصغر سلیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بازدیدهایی که تاکنون معاونان وزیر کشور و بنیاد مسکن از بافت فرسوده این شهرستان داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به این بازدیدها مقرر شد که مدیران شهری پیگیر این موضوع باشند و اقدامات لازم را انجام دهند که متأسفانه پس از یک سال و نیم، جلسات لازم برای پیگیری این موضوع برگزار نشده البته اکنون با توجه به شرایط موجود باید این موضوع را به صورت ویژه پیگیری و برطرف کنیم.

وی با اشاره به خانه های سنگی، گلی و کلوخی موجود در کوه سیاه سمیرم خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم برای تخلیه این خانه ها با همکاری خود مردم انجام شود تا شاهد اتفاقاتی همچون روزهای گذشته نباشیم و کسی جان خود را از دست ندهد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بافت موجود در این منطقه مناسب ساخت و ساز نیست، افزود: شهرداری، رییس اداره راه و شهرسازی همچنین فرمانداری شهرستان و دیگر ارگان‌های دخیل در این رابطه باید در این زمینه کمک های لازم را انجام دهند تا با تأمین زمین و قرار دادن تسهیلات و امکانات در اختیار آنها بتواند خانه‌های خود را بسازند.

وی با اشاره به سختگیری‌های بانک‌ها برای قراردادن تسهیلات در اختیار این افراد گفت: باید با قرار دادن تسهیلات و وثیقه های زنجیره ای برای این افراد و کاهش سخت گیری های بانک ها این موضوع را نیز مرتفع کنیم.

سلیمی با اشاره به میزان بالای خسارات بارندگی ها در سمیرم گفت: تخریب دو پل در شهرستان راه ارتباطی قریب به ۱۰ روستا را در سمیرم قطع کرده است و راهداران و اداره راهداری شهرستان در حال تلاش برای ایجاد پل‌های جدید برای برقراری ارتباط با این روستاها هستند.

وی با اشاره به ریزش کوه در دو منطقه سمیرم اظهار کرد: این ریزش ها موجب بسته شدن راه های ارتباطی پادنا و خفر شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی و تردد در این مسیرها از سر گرفته شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه خیز بودن و خطر ریزش کوه در این مسیر افزود: باید مسیرهای جایگزین برای محورهای ناایمن همچون محور پادنا که احتمال ریزش کوه را دارند در نظر بگیریم تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: در گفت و گوی تلفنی با معاون وزیر کشور در رابطه با وضعیت بحرانی شهرستان و باتوجه به میزان بالای خسارت ها از وی درخواست کردیم تا با حضور در این شهرستان برای وضعیت مناطق کوش و قلعه سمیرم برنامه ریزی و تدبیری شود که مقرر شد ایشان در یک ماه آینده در شهرستان حضور و به بررسی این دو منطقه بافت فرسوده در قسمت ورودی و مرکزی شهرستان بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان شاهد نزول رحمت الهی به میزان ۱۳۰ میلی متر بودیم که میزان بارندگی در سال زراعی را به ۵۷۰ میلیمتر رساند.

کد خبر 371576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.