حمایت معاونت صنایع دستی از هنرمندان استان های سیل زده / اعطای تسهیلات بلاعوض

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از حمایت های همه جانبه این معاونت از هنرمندان استان های سیل زده خبر داد و به تشریح اقدامات این معاونت از هنرمندان صنایع دستی در استان های سیل زده پرداخت.

به گزارش ایمنا، پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور، امروز پنجشنبه ۸ فروردین اظهار کرد: با وقوع سیل در استان هایی مانند گلستان و مازندران، بررسی های این معاونت برای تعیین میزان خسارت به هنرمندان صنایع دستی و کارگاه های این هنرمندان آغاز شد و به صورت میدانی کارگاه های این هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت.

او گفت: تمام کارگاه های شهری و روستایی در استان گلستان به صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع از ۱۸۰۸ کارگاه از نزدیک بازدید شد و ضمن گفت و گو با هنرمندان صنایع دستی، میزان خسارت وارد شده به کارگاه ها به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

محمودیان افزود: در استان مازندران نیز کارگاه های شهر و روستایی این استان از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و میزان خسارت وارد شده به این کارگاه ها در شهرهای سوادکوه، ساری، نکاه، بهشهر، گلوگاه و ... به طور دقیق بررسی و تعیین شد.

معاون صنایع دستی کشور گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، متاسفانه سیل به ۱۸۰۸ کارگاه صنایع دستی در استان گلستان آسیب رسانده که برآورد ریالی این خسارات ۱۲۶ میلیارد تومان است.

محمودیان ادامه داد: این درحالی است که خوشبختانه میزان خسارت سیل در استان مازندران به کارگاه های صنایع دستی نسبت به استان گلستان، زیاد نبود و در مجموع بر اساس برآوردهای ریالی، سیل ۵ میلیارد تومان به کارگاه های صنایع دستی این استان خسارت وارد کرده است.

او یادآور شد: خسارت های وارد شده به کارگاه های صنایع دستی در دو استان گلستان و مازندران به ستاد بحران اعلام شد و خسارت های وارد شده به هنرمندن صنایع دستی و کارگاه های آن ها جبران خواهد شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: خسارت های وارد شده به هنرمندان صنایع دستی و کارگاه های آن ها، با اعطای تسهیلات بلاعوض و یا ارزان قیمت جبران خواهد شد و از هنرمندان صنایع دستی حمایت های لازم و همه جانبه به عمل خواهد آمد.

محمودیان در بخش دیگری از صحبت های خود به بازارچه های نوروزی اشاره کرد و گفت: در استان هایی که دچار سیل نبودند، بازارچه های نوروزی صنایع دستی برپا شد و که این بازارچه ها با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی روبه رو شد و میزان فروش بازارچه های نوروزی صنایع دستی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: میراث آریا

کد خبر 371566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.