۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کودکان را در مسافرت فراموش نکنید

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه حمایت نکردن از کودک در طول سفر آثار تخریبی نگران کننده‌ای از جمله گم شدن بچه‌ها دارد، گفت: در این ایام بسیاری از والدین از بازارها، موزه‌ها، تفرجگاه‌ها و امکان تاریخی بازدید می کنند و همین امر منجر به دوری کودکان از خانواده می شود.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت توجه، حمایت و نظارت والدین بر روی کودکان در مسافرت های نوروزی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز و اوقات فراغتی که خانواده ها درحال دید و بازدید و مسافرت هستند نکته حایز اهمیت این است که وقتی بزرگ‌ترها سرگرم ملاقات‌های بین فردی می‌شوند، ممکن است کودکان مورد غفلت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه باید خانواده در مهمانی ومسافرت ها زمینه مورد توجه قرار گرفتن کودکان را فراهم کنند، افزود: علاوه براین میزبان در مهمانی‌ها باید این امکان را برای توجه و مورد احترام قرار گرفتن کودکان مهیا کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اینکه توجه ویژه به نکات حمایتی و حفاظتی از کودکان در ایام نوروز و مسافرت مهم است، گفت: ممکن است که در مسافرت، کودکان در محیط ناآشنایی قرار گیرند که مطابق سبک زندگی گذشته آنها نباشد و در زندگی معمولی وعادی کودکان تغییر ایجاد کند.

وی تصریح کرد: کودکان تجربه سفر  ندارند، بنابراین باید والدین در دوره مسافرت مراقبت و حمایت از کودکان را تشدید وگوشزد کنند.

ناجی خاطر نشان کرد: این حمایت می‌تواند در قالب گفتار و رفتار باشد و باید پدر و مادر از کودکان کمتر فاصله گرفته و جدا شوند و در این ایام باید کودکان همواره در کنار والدین باشند.

وی با بیان اینکه حمایت نکردن از کودک در طول سفر  آثار تخریبی نگران کننده‌ای از جمله گم شدن بچه‌ها دارد، گفت: در این ایام بسیاری از والدین از بازارها، موزه‌ها، تفرجگاه‌ها و امکان تاریخی بازدید می کنند و همین امر منجر به دوری کودکان از خانواده می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: دوری بچه‌ها از والدین، تحت تاثیر قرار گرفتن در محیط های جدید در مسافرت‌ها و اطمینان از حضور والدین در کنار آنها بر اساس تجربه گذشته، ممکن است که با یک لحظه غفلت والدین موجب مفقود شدن کودکان و به همراه داشتن تبعاتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مسافرت، مکان‌های تفریحی و شهربازی‌ها زمینه آسیب پذیری بیشتر کودکان وجود دارد؛ به همین دلیل تاکید بیشتر بر توجه ویژه و حمایت و نظارت از کودکان در مسافرت را به والدین توصیه می کنیم.

 ناجی تاکید کرد: می‌طلبد والدینی که فرزندان خردسال دارند با فداکاری و از خود گذشتگی درجهت ایجاد آرامش و ایجاد فضای ایمن برای کودکان درمسافرت زمینه ای را فراهم کنند که بیش از اینکه خودشان از تفریح بهره ببرند فرزندان آنها بتوانند از این موقعیت ها لذت بیشتری را برده و بهره مند شوند.

کد خبر 371543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.