افزایش ۴۰ درصدی استفاده از مترو در روزهای ابتدایی سال جدید

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: آمار استفاده از مترو در روزهای ابتدایی سال جدید حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

علی عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نخستین سالی است که قطار شهری در نوروز فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از روز دوم فروردین ماه تاکنون آمار استفاده از مترو حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و این آمار نشان از استقبال شهروندان و مسافران در نوروز است، همچنین ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند و حمل و نقل عمومی را به خوبی پوشش می‌دهند.

وی اضافه کرد: احتمال افزایش ترافیک نوروزی در نیمه دوم سفرها در خیابان‌های شمال به جنوب شهر اصفهان از تقاطع غیر همسطح ۲۵ آبان تا میدان امام حسین زیاد است بنابراین در این قسمت‌ها بیشترین حجم تردد را خواهیم داشت.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در نوروز پارکینگ‌های عمومی با حداکثر ظرفیت خود خدمت رسانی می‌کنند، افزود: پارکینگ‌های حکیم، طالقانی، جهان‌نما، خراسانی، فرشادی و طبقاتی جلفا از جمله پارکینگ‌های پرتردد هستند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: استفاده از اپلیکیشن "اصفهان ترافیک" به مسافران کمک می‌کند تا از تمامی اطلاعات خیابان‌های اصفهان آگاهی پیدا کنند و حدود ۶۰ هزار نفر این اپلیکیشن را که خدمات خوبی ارائه می‌دهد، نصب کرده‌اند، میزان رضایت بالای استفاده کنندگان از این اپلیکیشن هم نشان‌دهنده کاربردی بودن آن است.

وی ادامه داد: امسال با همکاری پلیس راهور و توزیع ترافیک ( از طریق تابلوهای هدایت مسافران) توانسته‌ایم نسبت به سال گذشته از انسداد خیابان‌ها که یکی از عوامل زمینه‌ای ایجاد ترافیک بود، جلوگیری کنیم؛ معابر منتهی به میدان نقش جهان اعم از خیابان‌های سپاه، استانداری، شکرشکن و هاتف جزء معابر پر تردد شهر اصفهان هستند و در نیمه دوم سفرهای نوروزی هم این خیابان‌ها بار ترافیکی بالایی دارند.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین به صورت هوشمند ترافیک شهر را رصد می‌کند تا اگر مشکلی ایجاد شد، سریعتر رفع شود.

کد خبر 371537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.