حمام دردشت میزبان  نمایشگاه آجرکاری دوره سلجوقیان

هنوز می توان باگشت و گذار در کوچه پس کوچه های این محله و بازدید از خانه های تاریخی کوچک و بزرگ آن، تصویری از شهر سلجوقی را دید. کافی است به بام یکی از عمارت ها ی این محله بروید تا منظره ای از هزار سال پیش این محله پیش روی شما قرار گیرد.

به گزارش ایمنا،‌ حمام، بازارچه و کاروانسرای دردشت در کنار یکدیگر یک مجموعه تاریخی پدید آورده اند. کاشیکاری هفت رنگ با نقوش گل و بوته و اسلیمیحمام دردشت که به آن حمام بازارچه نیز می گویند، از دیدنی های این حمام است . سربینه حمام دردشت هشت ضلعی با پوشش تاق و گنبد طراحی شده و در راس گنبدها نورگیرهای شیشه دار پیش بینی شده است.

حمام دردشت در ایام نوروز تا ۱۲ فروردین همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ میزبان نمایشگاه آثار آجرکاری دوره سلجوقیان است که شهروندان و مسافران نوروزی علاوه بر بازدید از حمام می‌توانند از این نمایشگاه نیز دیدن کنند.

در این حمام راهنمایان برای مردم توضیحاتی راجع به ساختار حمام‌های تاریخی می‌دهند و امکان بازدید از پشت بام و گاف روب حمام نیز مهیا شده است در صورتیکه بسیاری از حمام‌ها این امکان را ندارد.

حمام دردشت در خیابان ابن سینا و بازارچه تاریخی دردشت واقع شده، قدمتش به دوره صفویه برمی‌گردد و فردی به نام آقا مومن این حمام را بنا کرده است.

کد خبر 371534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.