بازدید ۱۲۰ هزار مسافر از مجموعه کوهستانی صفه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های کوه صفه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته تعداد ۱۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از مجموعه کوهستانی صفه دیدن کردند.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پارک کوهستانی صفه که در جنوب شهر اصفهان قرار دارد یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اصفهان به شمار می‌رود.

وی افزود: این کوه به دلیل برخورداری از ارتفاع مناسب و تنوع پستی و بلندی‌های آن امکانات بسیار خوبی برای فعالیت‌های ورزشی، تفریحی مثل پیاده‌روی، تپه نوردی، کوهنوردی و سنگ‌نوردی دارد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز نیز ویژه برنامه های متعددی در این پارک کوهستانی پیش بینی شده که مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: در پارک کوهستانی صفه برگزاری جشن بهاره، ایستگاه اطلاع رسانی و گردشگری صفه، نمایشگاه اقوام و صنایع دستی و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی به همراه غرفه های فرهنگی تفریحی و ایستگاه ابربازی ها، همچنین ویژه برنامه ترنم بهاری شامل موسیقی استندآپ کمدی، حاجی فیروز  و ... در حال برگزاری است.

وی ضمن خاطرنشان کردن این نکته که طی هفت روز گذشته بیش از ۶۵۰۰  نفر از مسافران نوروزی از پارک وحش صفه دیدن کرده اند، گفت : پارک وحش صفه در محوطه‌ای به مساحت پنج هکتار در مرکز پارک کوهستانی صفه احداث شده و با انواع گونه‌های وحشی علف‌خوار و گوشت‌خوار موجود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر با حیات وحش را از نزدیک برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

رضایی ادامه داد: این پارک وحش دارای مجوز رسمی فعالیت از سازمان حفاظت از محیط‌زیست است و در آن حیوانات وحشی در محیط‌هایی بسیار مشابه با محیط زندگی طبیعی خود، زندگی می‌کنند.

وی از افزایش ۲۰ درصدی بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های کوه صفه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تا روز گذشته تعداد ۱۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از مجموعه کوهستانی صفه دیدن کردند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی خط ۹۴ اتوبوسرانی اصفهان در مسیر ملک شهر تا صفه، اظهارکرد: این خط اتوبوس روزانه بیش از ۱۲۰۰ نفر از شهروندان و مسافران را به کوه صفه منتقل می‌کند.

وی از عموم شهروندان و مسافران نوروزی دعوت کرد در ایام باقیمانده تا پایان نوروز فرصت بازدید از جاذبه های کوه صفه را از دست ندهند و به این منطقه گردشگری مراجعه کنند.

کد خبر 371531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.