خسارت ۱۴ میلیاردی سیل به میراث فرهنگی کرمانشاه/رانش زمین روستای آبیدک را بلعید

در بسته خبری امروز از خارج شدن آب چشمه کوهرنگ از مدار تا اطلاع ثانوی تا خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های ارتباطی استان ایلام و افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی بخاطر سیل را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

مدیریت منابع آبی کردستان برای جلوگیری از خسارات وقوع سیل

کردستان: آرتیکاس اقبال،  مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: براثر بارندگی‌های چند روز گذشته، خساراتی جزیی به ۵ روستای استان در شهرستان‌های قروه، کامیاران و مریوان وارد شده است که در مجموع به دلیل فرسودگی و قدیمی‌بودن به ۷ واحد مسکونی خساراتی وارد شده است.

صدور دستور تخلیه ۴۰ واحد مسکونی بستر پایاب سد قشلاق سنندج

کردستان: کامران خرم، مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان گفت: به ساکنان ۴۰ واحد مسکونی در بستر و حریم رودخانه پایاب سد قشلاق سنندج مکتوب اعلام شده که باید منازل خود را تخلیه کنند.

افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی بخاطر سیل

کردستان: فرزاد سردارزاده، رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: افزایش قیمت پیاز و سیب‌زمینی طی روزهای اخیر در بازار ناشی از وقوع سیل و خسارت به انبارها بوده که به نوعی بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

*******************************************************************************

سیل ۱۴ میلیارد تومان به آثار میراث فرهنگی کرمانشاه خسارت زد

کرمانشاه: امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سیل ۱۴ میلیارد تومان به مراکز تاریخی و گردشگری استان خسارت وارد کرده است.

خسارت ۵۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به سرپل ذهاب

کرمانشاه: محبت جمالی نیا، فرماندار سرپل ذهاب از خسارت ۵۰ میلیاردی سیل به زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد.

کمک زلزله‌زدگان غرب به سیل‌زدگان شمال

کرمانشاه: مردم مناطق زلزله‌زده با وجود آنکه هنوز با مشکلات ناشی از زمین لرزه سهمیگن و پس لرزه آن درگیر هستند و چند روز هم هست که بارندگی سیل آسا مجال آنها را گرفته، اما مردم سیل زده شمال کشور را فراموش نکرده‌اند.

********************************************************************************

سیل، ۱۰ میلیارد ریال به راه‌های عشایری استان ایلام خسارت وارد کرده است

ایلام: علی سلیمی، مدیر کل امور عشایر ایلام گفت: بارندگی مداوم در سطح استان ایلام بیش از ۱۰ میلیارد ریال به راه‌های عشایر استان در شهرستان‌های ایلام، ایوان، ملکشاهی، بدره، دره شهر، آبدانان و دهلران خسارت وارد کرد.

خسارت ۳۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های ارتباطی استان ایلام

ایلام: علی اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت:بر اثر بارندگی‌های شدید در استان ایلام خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های ایلام وارد شده است.

خسارت سیل به ابنیه‌ی تاریخی و پل‌های «آبدانان»

ایلام: سیروس مراد حاصلی، فرماندار شهرستان آبدانان گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در این شهرستان خساراتی به سیل بندها، ابنیه تاریخی و پل‌های این شهرستان وارد شده است.

*******************************************************************************

محدودیت دید افقی در محورهای لرستان

لرستان: مرتضی چغلوند، رییس پلیس راه لرستان گفت: به دلیل بارش برف در برخی محورها و همچنین گردنه‌های «رازان»، «زالیان»، «گشور» و «گاماسیاب» پدیده غالب مه‌گرفتگی و محدودیت دید افقی را داریم.

۵ محموله اقلام غذایی توسط بالگرد ارتش بین سیل‌زدگان معمولان توزیع شد

لرستان: سید حبیب الله موسوی، بخشدار معمولان گفت: پنج محموله اقلام مختلف غذایی توسط بالگرد ارتش بین سیل‌زدگان بخش معمولان توزیع شد.

سیل به ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پل‌دختر خسارت زد

لرستان: به گفته میرزا محمد مرادی، مدیرجهاد کشاورزی پل‌دختر بر اثر سیل اخیر دو هزار و ۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آسیب دیدند.

**********************************************************************************

پل تاریخی زرامین نهاوند مرمت می‌شود

همدان: محسن جانجان، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: پل تاریخی پیل لاغه(زرامین) که در اثر بارش‌های اخیر از ناحیه شانه جاده دچار خسارت شده بود مرمت و بازسازی می‌شود.

بیش از ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان بازدید کردند

همدان: علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: ۵۰۷ هزار و ۹۹ مسافر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان بازدید کردند.

طغیان رودخانه «حرم‌آباد» دختر ملایری را با خود برد

همدان: رودخانه «حرم‌آباد» در ملایر دیشب خروش کرد و یک دختربچه ۱۰ ساله را با خود برد.

*******************************************************************************

ایجاد ۲ هزار و ۸۷۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی

زنجان: هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از ایجاد دو هزار و ۸۷۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زنجانی خبر داد و گفت: اغلب این مشاغل پایدار هستند.

مسمومیت ۲۰ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن

زنجان: اصغر جعفری روحی، رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مسمومیت ۲۰ زنجانی در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبر داد و گفت: یک خانم هم فوت کرد.

رهاسازی آب کینه‌ورس در زنجان

زنجان: علی عباسی، مدیر بهره‌برداری سدهای شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: به منظور مدیریت سدهای زنجان، آب کینه‌ورس رهاسازی شده است.

********************************************************************************

خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی به زیرساخت‌های کشاورزی

چهارمحال و بختیاری: ذبیح‌الله غریب، مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برآورد اولیه از میزان خسارت به زیرساخت‌های بخش کشاورزی ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: پنج میلیارد تومان نیز به بخش عشایری خسارت وارد شده است.

خارج شدن آب چشمه کوهرنگ از مدار تا اطلاع ثانوی

چهارمحال و بختیاری: قدرت‌الله بیگلری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل بارندگی روزهای اخیر کدورت آب چشمه کوهرنگ بالا رفت، به دلیل این حجم بالای کدورت، آب این چشمه از مدار آب‌رسانی به شهرکرد و شهرهایی که از خطوط انتقال آب کوهرنگ تغذیه می‌کنند خارج شده‌ است، در حال حاضر آب این شهرها از آب چاه تامین می‌شود.

سیل ۷ پل و یک روستا در چهارمحال و بختیاری را با خود برد

چهارمحال و بختیاری: اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال بارش شدید باران و وقوع سیلاب هفت پل در جاده‌های اصلی این استان به زیر آب رفته، یکی از روستاهای استان را آب فرا گرفته و تعدادی از روستاها نیز دچار آبگرفتگی کلی و جزیی شدند.

*******************************************************************************

رانش زمین روستای «آبیدک» را بلعید

کهگیلویه وبویراحمد: شاهرخ کناری، فرماندار بویراحمد گفت: روستای آبیدک از توابع زیلایی شهرستان بویراحمد به علت بارندگی و رانش زمین کاملا محو شد اما خوشبختانه به مردم آسیبی نرسید و تلفاتی نداشتیم.

پل زردک یاسوج زیر آب رفت

کهگیلویه وبویراحمد: بر اثر طغیان بشار پل زردک یاسوج به زیر آب رفت و ارتباط جاده مواصلاتی به کمربندی یاسوج قطع شد.

سیل اولین قربانی خود را در کهگیلویه وبویراحمد گرفت

کهگیلویه وبویراحمد: جلال پوران فرد، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براثر بارش‌های سیل آسا در کهگیلویه و بویراحمد یک نوجوان جان خود را از دست داد.

کد خبر 371514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.