افزایش ورود مسافران از سمت جنوب شهر

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: طی روز گذشته با توجه به هشدارهای اعلام شده شده مبنی بر احتمال بارندگی‌‎های شدید در استان‌های جنوبی کشور، آمار ورود مسافران از سمت ورودی جنوب شهر افزایش چشمگیری داشت.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت ستاد اسکان مسافران نوروزی از ۲۸ اسفندماه آغاز و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولویت نخست اسکان مسافران، هتل‌ها و مهمانپذیرها است و فضاهای آموزش و پرورش، خانه‌های دانشجویی، منازل استیجاری و کمپینگ روباز باغ فدک در شمال اصفهان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شب گذشته نزدیک به ۷۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر تکمیل شد، افزود: همچنین ۹۰ درصد از ظرفیت مدارس، ۳۰ درصد از ظرفیت پیش‌بینی شده منازل استیجاری و ۲۵ درصد ظرفیت باغ فدک تکمیل شد.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: طبق آمار واصله، گردشگران برای اقامت استقبال بیشتری از هتل‌ها و مدارس داشته‌اند؛ از ابتدای تعطیلات نوروز تا شب گذشته آمار ورود مسافران و گردشگران به شهر اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

مرادی با بیان اینکه ستادهای هدایت و اسکان مسافران در مبادی ورودی شهر مستقر شده و آماده پاسخگویی و هدایت مسافران نوروزی است، افزود: به شهروندانی که تمایل به اجاره دادن منزل خود برای اقامت گردشگران دارند، اطلاع‌رسانی لازم مبنی بر مراجعه به واحدهای صنفی مشاور املاک در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به فعال‌سازی سامانه ایرزروینگ (رزرو اینترنتی منازل) برای منازل استیجاری و اماکن اقامتی، تصریح کرد: این سامانه در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد که عدم سرگردانی مسافران، کاهش ترافیک و اسکان راحت‌تر مسافران از مزایای استفاده از این سامانه است.

کد خبر 371506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.