شهرداری از مهمترین نهادها برای جذب سرمایه بخش خصوصی است

یک کارشناس مدیریت امور شهری گفت: یکی از مهم‌ترین نهادهای عمومی در شهر که توان مالی بالا و ظرفیت های متعددی برای جذب سرمایه در پروژه‌های مختلف دارد؛ شهرداری است.

حمید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف همواره عاملی برجسته برای تداوم رشد اقتصادی هر شهر به شمار می‌رود، اظهار کرد: تشکیل سازمان مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان اقدامی بسیار مهم و ضروری در توسعه پایدار و رسیدن به درآمد پایدار برای شهرداری‌ها است و شهرداری اصفهان نیز از اولین شهرداری هایی است که اقدام به ایجاد سازمانی با چنین ماهیتی کرد.

وی افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن شهر، سرمایه‌های بخش خصوصی را جذب کنند و در بطن مدیریت شهری از آن استفاده کنند تا پیشبرد اهداف کلانِ‌ شهر میسر شود، در این صورت شهر در مسیر توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی قرار می‌گیرد.

این کارشناس مدیریت شهری خاطر نشان کرد: سال‌های زیادی است که اصفهان یکی از شاخص‌ترین شهرها در جذب سرمایه خصوصی در ایران است و اقدامات شهرداری اصفهان در این زمینه باید الگوی سایر شهرداری های ایران قرار بگیرد.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی در شهرداری اصفهان، خاطر نشان کرد: این سازمان از سال ۱۳۸۳ و با قانونی که شورای اسلامی شهر در آن زمان تصویب کرد در شهرداری اصفهان رسمیت پیدا کرد.

وی افزود: تشکیل چنین زیرمجموعه ای در بسیاری از نهادهای مدیریت شهری یک امر واجب و کاملا ضروری تلقی می‌شود زیرا جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های خصوصی یکی از مهم‌ترین عوامل در توسعه پایدار است.
این کارشناس مدیریت شهری اضافه کرد: از سال ۱۳۸۶ بحث مشارکت های مردمی در اصفهان افزایش یافت و آیین نامه ای دقیق برای نحوه فعالیت سازمان مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان تنظیم شد که موجب جذب سرمایه های مختلف در حوزه های عمرانی، اقتصادی، شهرسازی و حقوقی شد.

کد خبر 371505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.