کمک خودجوش مردم به دستگاه‌های خدماتی

سمیرم_ فرماندار شهرستان سمیرم با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: از روز نخست آغاز بارندگی‌ها تمامی نیروهای امدادی، انتظامی و خدماتی شهرستان برای بهبود وضعیت معابر همکاری‌های لازم را انجام دادند که در برخی از مکان‌ها نیز شهروندان با حرکت خودجوش به کمک این ارگان‌ها آمده و در امر امدادرسانی کمک کردند.

محمدرضا عسگریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، از شهرستان سمیرم با اشاره به بارندگی‌های شدید در این شهرستان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی بوده و تا پایان فعالیت این سامانه در حالت آماده‌باش خواهند ماند.

وی با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها در شهرستان افزود: در روزهای گذشته حجم آب ورودی به جوی های آب بسیار زیاد بوده که موجب ورود آب به معابر و خیابان‌ها شد.

رییس مدیریت بحران شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: در روز نخست تمامی نیروهای امدادی انتظامی و خدماتی شهرستان برای بهبود وضعیت معابر همکاری‌های لازم را انجام دادند که در برخی از مکان ها نیز شهروندان با حرکت خودجوش به کمک این ارگان‌ها آمده و در امر امدادرسانی کمک کردند.

وی با اشاره به حجم بالای آب ورودی به بند پارک دریاچه گفت: در ساعات ابتدایی شب با وجود بازگشایی دریچه های اضطراری این بند، خروجی سرریز نیز با هماهنگی و با همکاری شهرداری اندکی بازگشایی شد تا با کاهش ارتفاع آب، فشار وارده به تاج سد کاهش و خطرات احتمالی را به حداقل برسانیم.

فرماندار سمیرم تصریح کرد: بامداد دوشنبه نیز نیروهای راهداری و هلال احمر با همکاری در محورهای مواصلاتی مسافران گرفتار در سیلاب را نجات و اقدامات لازم جهت اسکان آنها را انجام دادند.

وی همچنین با اشاره به شدت گرفتن بارش ها در نیمه های شب سه شنبه افزود: متاسفانه شب سه شنبه شاهد ریزش دیوار تعدادی از خانه ها در سطح شهرستان بودیم که خوشبختانه با توجه به هشدارهای داده شده و حضور نداشتن ساکنان در این خانه ها هیچگونه خسارت جانی نداشتیم.

عسگریان با اشاره به شدت و حجم بالای بارش‌ها تا صبح سه شنبه اظهار کرد: متاسفانه فشار بالای آب موجود در رودخانه ها موجب شکسته شدن تعدادی از پل های ارتباطی روستاها شده که این موضوع باعث قطع ارتباط نیروهای امدادی و خدماتی با این مناطق شده است.

وی با اشاره به ریزش کوه در مسیرهای مواصلاتی شهرستان به ویژه مسیرهای درون شهرستانی تصریح کرد: در محور سمیرم به خفر و سمیرم به پادنا در محل تنگ جلو دو مورد ریزش کوه گزارش شد که متاسفانه محور سمیرم خفر به علت حجم بالای ریزش مسدود و همچنین محور سمیرم پادنا نیز به علت همزمانی ریزش و سیلابی شدن مسیر مدت زمان زیادی برای بازگشایی ثبت شده، اما خوشبختانه این مسیر توسط نیروهای راهداری شهرستان بازگشایی شده است.

رییس مدیریت بحران شهرستان سمیرم با اعلام هشدار ریزش کوه در برخی از مناطق از مسافران و گردشگران و همشهریانی که نیاز به سفرهای ضروری به مناطق کوهستانی ندارند درخواست کرد تا از حضور در این مناطق به جز موارد ضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به امتداد بارش‌ها در شهرستان اضافه کرد: تمامی ساکنان خانه های تخریبی برای حفظ جان خود و خانواده هایشان تا عبور این سامانه بارشی از اسکان در خانه های خود خودداری کنند.

عسگریان با اشاره به طغیان رودخانه ماربر این شهرستان افزود: این رودخانه علاوه بر تخریب تعدادی از پل های قرار گرفته در مسیر حرکت به علت قرارگیری در نزدیکی برخی از باغات شهرستان به آنها نیز خساراتی وارد کرده است.

وی با اشاره به اقدامات به موقع هلال احمر شهرستان گفت: دوشنبه شب نیز تعدادی از شهروندان که در کوه های شهر سمیرم گرفتار باران شده بودند نجات یافته و به جز یک مورد فوتی در محله قاعه که به علت ریزش خانه رخ داد خسارت جانی دیگری نداشته ایم.

فرماندار شهرستان سمیرم تخریب برخی از خانه های قدیمی را نمونه ای از پیش بینی های اعلام شده این ستاد برای حفظ جان مردم عنوان کرد و گفت: تخریب‌های صورت گرفته در محله های قلعه کوشک و برخی از نقاط شهر ونک نشان از حجم بالای باران و حساسیت موضوع دارد و از همشهریان تقاضای همکاری و همراهی با مسئولان را داریم تا خسارات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به احتمال افزایش میزان خسارت وارد شده این بارندگی‌ها افزود: حجم و میزان دقیق خسارت‌های وارد شده به شهرستان به زودی از همین رسانه اعلام خواهد شد.

کد خبر 371494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.