تاریخ کهن لنجان برای گردشگران و مسافران نوروزی معرفی شد

لنجان-رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لنجان گفت: بزرگداشت فرهنگ غنی و میراث فرهنگی که از گذشتگان به دست ما رسیده قطعا بزرگداشت تاریخ کهن ایران اسلامی است و برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه لنجان با این اهداف انجام شد.

احمد فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: فرهنگ غنی، هنر و پیشینه تاریخی مهم‌ترین داشته هر شهر یا روستا به شمار می آید که می تواند آنها را به بهترین شکل به دیگران معرفی ‌کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان برای حفظ و معرفی میراث کهن انجام داده است استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حضور پرشور در ویژه برنامه های تعریف شده برای صیانت از این آثار ماندگار بوده و ویژه برنامه نوروزگاه یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان به شمار می آید که با هدف معرفی فرهنگ وهنر شهرستان ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لنجان تصریح کرد: بزرگداشت فرهنگ غنی و میراث فرهنگی که از گذشتگان به دست ما رسیده قطعا بزرگداشت تاریخ کهن ایران اسلامی بوده که باید در حفظ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: برای حفاظت از فرهنگ کهن و میراث فرهنگی باید مردم را به این مسئله تشویق و ترغیب کرد برهمین اساس در نوروزگاه لنجان اجرای آیین سنتی هفتادم سال تحت عنوان شالورا جاری با استفاده از گروه های هنری لنجان در دستور کار قرار گرفت.

فتحی اضافه کرد: معرفی لباس های محلی و غذاهای سنتی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان و نمایش طبخ غذاهای سنتی این شهرستان همچون دمپخت لاخلی، قبولی کباب، آش ارزن و... باحضور ۵۰ هنرمند انجام شد و مسافران نوروزی در کنار نوای موسیقی سنتی این شهرستان با اجرای حدود ۲۰  هنرمند لحظات شادی را سپری کردند.

وی عنوان کرد: برپایی سیاه چادر، معرفی صنایع دستی همچون طناب بافی، سبد و توربافی، ارایه محصولات استراتژیک همچون گردو، بادام، برنج لنجان  و مراحل کشت و تولید برنج محلی این شهرستان که در میراث معنوی  نیز به ثبت رسید است از دیگر برنامه های رویداد فرهنگی نوروزگاه لنجان بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری لنجان خاطرنشان کرد: اجرای بازی های محلی، معرفی روستاهای گردشگری خُشوییه که دارای طبیعتی بکر و چشم‌اندازهایی بی نظیر با وجود رودخانه‌های زاینده رود است برای مسافران و گردشگران انجام گرفت.

وی یاداور شد: قطعا گذراندن ساعاتی از زندگی در محیطی آرام و بین مردمان میهمان پذیر و همچنین خوردن یک فنجان چای آتشی، نان و غذای محلی و حتی ماست، کره، دوغ و شیر محلی فقط بخشی از رویاهای این روزهای انسان گرفتار شده در زندگی ماشینی است و در این راستا تلاش کردیم در رویداد فرهنگی نوروزگاه لنجان این لحظات را هرچند کوتاه برای مسافران نوروزی به نمایش بگذاریم که خوشبختانه مورد استقبال فراوان قرار گرفت

کد خبر 371493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.