مردم شیراز انسانیت را به رخ مردم جهان کشیدند

امروز شاهد صحنه‌های بسیار سخت و دردناک گرفتاری مردم در سیلاب خروشان بودم. ولی صحنه های بی نظیر انسان‌دوستی هموطنان خونگرم و بامعرفت شیرازی ، هرگز از یادم نخواهد رفت. به محض وقوع فاجعه، پرسنل و مدیر هتل شیراز دربهای هتل را به روی مردم سیل زده باز کردند، از مردم با روی باز پذیرایی شد.

پرویز پرستویی در اینستاگرام خود از نوع دوستی مردم شیراز پس از جاری شدن سیل گفته است :

مردم شیراز انسانیت را به رخ مردم جهان کشیدند. در پی سیل ناگهانی در تنگ قران ، مردم شیراز ١-بلافاصله جان خود را به خطر انداختند و از همه طرف به کمک شتافتند. ۲-مردم سریع لباس های خود که داخل خانه داشتند آوردند ٣- مردم درب منازل شان را به روی آسیب‌دیدگان باز گذاشتند ۴ -مردم روی پلاکارد و تابلو در دست ،آدرس و شماره تلفن برای منزل مجانی  نوشتند و تو ی باران ساعت‌ها ایستادند. ۵ -مردم تا صبح بیدار ماندند و گشتند و مجانی پذیرای مهمانان نوروزی شدند. ۶ -هتلداران شیرازی هتل های خود را مجانی در اختیار مهمانان نوروزی گذاشتند ۷ -رستورانها برای غذای مجانی اعلام آمادگی کردند. ٨-نمایشگاه بین المللی شیراز بلافاصله هزار چادر در سالن های خود احداث و از مردم خواست تا در فضای مجازی برای پذیرش مجانی مهمان ها اطلاع رسانی کنند ٩-مراکز بهداری ها و بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی برای آسیب دیدگان مجانی اعلام آمادگی کردند ١٠-مردم تا پایان سیل ایستادند و مجروحان را با کمک مسئولین حوادث و پادگان‌های ارتش نجات و به مراکز درمانی اعزام کردند ۱۱ -صافکاران و مکانیکها و تعمیر کاران شیرازی برای تعمیر کردن ماشین ها مجانی اعلام آمادگی کردند

احسنت به غیرت و انسانیت مردم شیراز که برای اثبات انسانیت سنگ تمام گذاشتند. پخش کنید تا تمام مردم کشور از غیرت و انسانیت مردم شیراز مطلع شوند.

رضاکیانیان هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار چند عکس از وضعیت شیراز بعد از گفته است:

افشین همتی ، رئیس سازمان نظام پزشکی استان تهران که در شیراز به سر می‌برد در یادداشتی نوشت : امروز شاهد صحنه‌های بسیار سخت و دردناک گرفتاری مردم در سیلاب خروشان بودم. ولی صحنه های بی نظیر انسان‌دوستی هموطنان خونگرم و بامعرفت شیرازی ، هرگز از یادم نخواهد رفت. به محض وقوع فاجعه، پرسنل و مدیر هتل شیراز دربهای هتل را به روی مردم سیل زده باز کردند، از مردم با روی باز پذیرایی شد ، تمام غذاهای موجود در رستوران بسته بندی و رایگان پخش شد ،چای و فرنی و قهوه بین مردم پخش شد ، حوله ها بین مردم و بچه‌ها تقسیم شد ، میوه و شیرینی داخل هتل به مردم داده شد و مردم داغدار و زیان دیده و بی پناه مورد مهر و محبت و مهربانی هتل شیراز قرار گرفتند.این همه محبت بی دریغ جدا عجیب بود ، حیف که فیلمبرداری از مردم سیل زده اخلاقی نبود وگرنه تا تصاویری بی نظیر از بزرگوارب هموطنان شیرازی ضبط می شد .

آقای افشین همتی عزیز، ممنون از گزارش زیبای شما ،ولی این همه محبت بی دریغ از مردم هرگز عجیب نیست.

منیژه حکمت ،کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران،  به مناسبت سالروز تولدش ، ویدیویی را در اینستاگرام خود پست کرده و نوشته است :

بهار خنده زد و ارغوان شکفت .

در خانه زیر پنجره گل داد یاس پیر ، دست از گمان بردار،  با مرگ نحس آنچه نیفکن ! بودن به از نبودنشان ،خاصه در بهار .

شب به یاد ماندنی در کنار دوستان عزیزم در کافه آپ آرت مان ،جای بقیه دوستان خالی. ممنون و سپاس از لطف بیکران تمامی دوستان بابت تبریک تولد و سال نو . من آدم خوشبختی هستم با وجود تک تک شما ،خوش به حال من.

ماه چهره خلیلی ،بازیگر سینما، نیز با انتشار این پست در صفحه شخصی خود آورده است :

متاسفم که نخستین روزهای سال برای هموطنانمان در ایران با چنین فاجعه‌ای آغاز شد . متاسفم که جان و مال هموطنان بی‌گناه به واسطه قطع کردن درخت ها ،از بین بردن جنگل‌ها و ساخت و سازهای بی حساب و کتاب زیر آب می‌رود . متاسفم که طبیعت ما انسانها و حیوانات زیادی از بین رفتند. از همه شما مردم خوب کشورم درخواست می کنم که بار دیگر خودمان پشت هم باشیم و به یاری هم برخیزیم. راستش چاره دیگه ای هم نداریم.

گوهر خیراندیش که اصلیت شیرازی دارد ،در اینستاگرام خود درباره سیل شیراز اینگونه نوشته است :

سلام به مردم شریف ایران، سلام به عزیزانی که در این مصیبت بی تفاوت نبودند و سلام به کسانی که یاری رسان مردم شریف خطه شمال بودند. و سلام به همشهریان شیرازیم، به شما که همیشه به مهمان‌نوازی شهره بوده اید و در این سیل غافلگیرانه ،همیاری ،مهر مساعدت و لطفتان عالمگیر شد .عزیزانم وقتی خبر رسید که هتلدارهای عزیز ورزشگاه های سراسر شهر و مردم درب خانه های خود را به روی آسیب دیدگان و مهمانان نوروزی باز گذاشتند رو سفید شدم. به خودم میبالم که با تمام سختی ها و مشکلات ،مردم شریف وطنم پشت هم هستند و با این همبستگی ،روسیاهی اش می ماند به دزدان ،چپاولگران و مدیران بی کفایت و مسئولین نالایق.

کد خبر 371488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.