۱۷۵ نیروی پلیس راهور در طرح ترافیکی نوروز امسال حضور داشتند

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: نیروهای پلیس راهور شهرستان اصفهان در دوشیفت کاری، ترافیک روزهای منتهی به پایان سال را تحت نظارت داشته و امسال با توجه به بازگشایی زاینده رود، کنترل بیشتری بر میزان ترافیک بخصوص در حاشیه زاینده رود اعمال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم چلمغانی امروز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: روزهای آخر سال، حجم ترافیک سنگینی در معابر درون شهری، مجتمع های تجاری و مراکز خرید و در آستانه عید نوروز وجود داشت که تلاش برای روانسازی ترافیکی با به کارگیری نیروهای پلیس به صورت دو شیفت انجام شد.

وی با اشاره به شروع طرح ترافیکی در اصفهان از تاریخ  ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردین، افزود: با توجه به تدابیر  فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان ، ۱۷۵ نفر نیروی کمکی از آموزشگاه‌های شهید بهشتی و سایر استان‌ها، از صبح اول وقت تا نزدیک به ساعت دو بامداد در بزرگراه ها حضور چشمگیری داشتند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به حضور مستمر نیروهای پلیس راهور در سطح شهر  افزود: با توجه به ممنوعیت توقف غیر ضروری در حاشیه زاینده رود، یک لاین از خیابان بسته و موجب ترافیک سنگین در خیابان های حاشیه زاینده رود شده بودالبته نیروهای پلیس به صورت پیوسته در حاشیه زاینده رود حضور داشتند.

سرهنگ چلمغانی تاکید کرد: نیروها در اکثر اماکن اسکان از جمله باغ فدک، پارک مادر و همه طول مسیرکاوه حضور داشته و خوشبختانه افرایش تصادفات در طول طرح وجود نداشته است.

وی ادامه داد: البته میزان تصادفات جرحی افزایش مختصری داشته که با رعایت مقررات، این میزان از تصادفات جرحی کاهش پیدا می کند.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان افزود: برای کنترل میزان تصادفات، نیروهای پلیس راهور شهرستان اصفهان با استفاده از خودروهایی که سازمان ها و شرکت ها در اختیار آن قرار داده، در بزرگراه ها حضور داشته و تخلفات حادثه ساز را کنترل می‌کنند.

سرهنگ چلمغانی با اشاره به افزایش برخوردها با متخلفان راهنمایی و رانندگی، افزود:  تخلفات در بزرگراه‌ها تحت کنترل  است و خودروهای متخلف تا آخر تعطیلات به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی گفت: شهرداری اصفهان و زیر مجموعه خدمات شهری شهرداری اصفهان، در کنترل و مدیریت آب گرفتگی معابر کمک بسیاری به پلیس راهور کرده کرده و روز گذشته نیز مانور عملی خوبی را در ناژوان انجام داد و ظرف مدت زمان کوتاهی با همکاری مسئولان شهرداری منطقه ۹ اصفهان، منطقه پنج اصفهان و مدیریت ناژوان، این منطقه تخلیه شد.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، افزود: چنانچه تعداد خودروهای در حال تردد، چند برابر ظرفیت خیابان ها باشد، قطعا ترافیک ایجادمی شود.

سرهنگ چلمغانی تصریح کرد: امسال پارکینگ های مناسبی در طول خیابان حکیم در نظرگرفته شده است و مردم روان تر و سریع تر از سال گذشته، خودروهای خود را به پارکینگ ها انتقال دادند اما عدم تناسب تعداد پارکینگ ها با تعداد خودروها موجب سردرگمی مسافران و ایجاد ترافیک مقطعی ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: البته با توجه به بازگشایی زاینده رود و ایجاد ترافیک سنگین نسبت به سال گذشته، میزان  نظارت و کنترل ترافیکی  بیشتر بوده است.

کد خبر 371484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.