معرفی آیین و سنت‌های کهن به مردم نیازمند خلاقیت است

لنجان-سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: ایام نوروز و برگزاری ویژه برنامه هایی همچون نوروزگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی است که در استان اصفهان حضور یافته اند.

خدامراد صالحی در حاشیه ویژه برنامه نوروزگاه ویژه شهرستان لنجان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،  لنجان را ایران کوچک با رنگین کمانی از اقوام ایرانی دانست و اظهار کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرستان های مهم و استراتژیک استان اصفهان به شمار می آید که در دل خود رودخانه زاینده رود، طبیعت بکر و زیبا، بافت تاریخی، صنایع بزرگ مادر را جای داده است.

وی سُنت مهمان نوازی مردم شهرستان لنجان را یکی از بِرندهای ماندگار این شهرستان دانست و افزود: فرهنگ کهن و غنی مردم شهرستان لنجان ریشه در فرهنگ، مذهب و سنت ایران اسلامی دارد و این پشتوانه غنی تاریخی و تمدنی و فرهنگ مردم لنجان سبب شده این شهرستان به شهرستانی مهاجرپذیر تبدیل و همواره میزبان مردم از سراسر کشور باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: ایام نوروز و برگزاری ویژه برنامه هایی همچون نوروزگاه فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی است که در استان اصفهان حضور یافته اند و امروز نیز به معرفی شهرستان لنجان اختصاص یافته بر همین اساس شاهد حضور هدفمند مسئولان و مردم شهرستان لنجان در این ویژه برنامه هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری و معرفی آیین و سنت های کهن به مردم نیازمند خلاقیت است، ادامه داد: معرفی توانمندی‌ها، نمایش آداب و رسوم کهن مردمان شهرستان لنجان و همچنین معرفی مناطق گردشگری طبیعی و مذهبی، بوم گردی، صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و ... از جمله مسایلی است که در ایام مختلف سال باید به آن توجه داشت، اما ایام نوروز این بستر به خوبی فراهم است و باید از این ظرفیت به درستی بهره مند شد.

صالحی اضافه کرد: تمرکز در این رویداد فرهنگی بر معرفی مشاهیر و بزرگانی چون آیت الله مدیسه ای، آیت الله آقا رحیم ارباب، شیخ مرتضی ریزی و ... و نمایش آیین های سنتی، فرهنگ کهن و غنی مردم شهرها و روستاهای لنجان، غذاهای سنتی، صنایع دستی، پوشاک کهن و سنتی مردم لنجان و همچنین معرفی ظرفیت گردشگری این شهرستان بوده تا بتوانیم معرفی شایسته ای از شهرستان لنجان برای حضور مسافران و گردشگران داشته باشیم.

وی عنوان کرد: قطعا حضور گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان لنجان و دیدن و لمس واقعیت های معرفی شده در ویژه برنامه نوروزگاه داستانی متفاوت را برای آنها رقم خواهد زد برهمین اساس از همه مردم ایران دعوت می کنیم در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان حضور یافته و لذت سفری آرام در میان مردمی میهمان نواز را تجربه کنند.

کد خبر 371474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.