ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۱۷ میلیون مترمکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان گفت: امروز ذخیره سد زاینده‌رود به ۲۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است، ورودی این سد نیز ۳۵۷ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۰.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد برطرف شدن مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی با توجه به بارندگی‌های اخیر اصفهان، اظهار کرد: طبیعی است که هر میزان بارش‌ها افزایش پیدا کند، میزان مشکلات تامین آب نیز کاهش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با استمرار بارش‌های مطلوبی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت پیش‌بینی می‌شود، میزان مشکلات حوضه زاینده رود به حداقل برسد هرچند سالیان زیادی است که درگیر خشکسالی هستیم و بی شک صدماتی که موضوع خشکسالی وارد کرده است با یک سال ترسالی جبران نخواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان افزود: امیدواریم سال‌های پرآبی زیادی پیش رو داشته باشیم تا لطماتی که از گذشته به حوضه زاینده رود وارد شده، برطرف شود.

ساسانی در مورد بهره گرفتن و انتقال سیلاب‌ها و آبگرفتگی معابر برای تامین آب رودخانه زاینده‌رود نیز، گفت: سیلاب هایی که از بالادست مخزن سد زاینده‌رود ایجاد می‌شود در پشت مخزن سد ذخیره می‌شود اما سیلابی که در پایین دست همه سدها مانند سد زاینده‌رود ایجاد می شود، همچون سیلابی که دیروز از سمت مبارکه آمد چون وارد رودخانه می شود به هیچ عنوان از بین نمی رود و به صورت حقابه زیست محیطی به سمت تالاب حرکت می کند.

وی اضافه کرد: همان میزان آبی نیز که به زمین نفوذ می کند، به لایه‌های آب زیرزمینی و تقویت چاه‌های موجود در حریم رودخانه ها کمک می‌کند بنابراین سیلاب هایی که در اصفهان ایجاد شده، همه اش موثر واقع شده و ازبین نمی رود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: اما برای استفاده از آب‌های سطحی که در معابر شهری جمع شده است نیاز به سیستمی است که شهرداری‌ها باید آن را برای استفاده مطلوب از آبگرفتگی‌های سطح شهر طراحی کنند.

به گزارش ایمنا، حسن ساسانی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان روز گذشته اعلام کرده بود: "به دنبال بارش‌های مناسب اخیر، ذخیره سد زاینده‌رود به ۱۸۷ میلیون مترمکعب رسیده است. میزان بارندگی در چلگرد، ایستگاه شاخص زاینده رود در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ میلیمتر ثبت شده است. همچنین آمار تجمعی بارش ها در این ایستگاه یک هزار و ۷۱۴ میلیمتر است."

کد خبر 371453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.