وام‌های بلاعوض به سیل زدگان شیراز پرداخت می‌شود

رییس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه وام های بلاعوض و حمایتی به آسیب دیدگان سیل شیراز پرداخت می شود، گفت: این تسهیلات در قالب وام‌های معیشتی پنج میلیون تومانی و وام های حمایتی ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی اعطا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علیرضا تابش در نشست بررسی خسارت های سیل شیراز با حضور استاندار فارس و مدیران استانی، اظهار کرد: در حادثه سیل شیراز خسارت های ناشی از این پدیده به اماکن مسکونی و خودروها جبران خواهد شد. کارشناسان این بنیاد در حال بررسی ابعاد خسارت و برآورد زیان های وارد شده به اماکن مسکونی هستند که به محض روشن شدن آمار خسارت ها، پرداخت تسهیلات و کمک های بلا عوض به آسیب دیدگان آغاز می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: هزینه هایی برای حمل و نقل خودروهای خسارت دیده در شیراز و سایر شهرهای خارج از استان فارس در نظر گرفته شده است و آن دسته از خودروهایی که با بیمه، قرارداد جبران خسارت دارند از بیمه خسارت دریافت می کنند و خودروهایی که قرار داد بیمه بدنه ندارند از محل کمک های انجام شده، خسارتشان جبران می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه کارشناسان این بنیاد خانه به خانه برای برآورد خسارت‌ها سرکشی می کنند ،گفت: مردم اطمینان داشته باشند که در این حادثه همه ابعاد موضوع دیده خواهد شد و بر اساس برآوردهای دقیق واحدهای تعمیری و احداثی مشخص خواهد شد. وام‌های معیشتی و بلاعوض در خانه‌هایی که مستاجر در آن ساکن بوده به مستاجران اعطا می شود، افرادی که لوازم زندگی آنها زیر آب یا آوار رفته باشد، می توانند از کمک معیشتی و بلاعوض پنج میلیون تومانی استفاده کنند، همچنین به این افراد تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام کم بهره داده می شود.

اغلب خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز، پراید است

استاندار فارس نیز دراین نشست با بیان اینکه همه اقدامات قانونی برای برآورد خسارت ها و جبران زیان های ناشی از جاری شدن سیل در شیراز انجام شده است گفت : اغلب خودروهای آسیب دیده در سیل شیراز، پراید است که برای انجام تعمیرات و انتقال این خودروها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

عنایت الله رحیمی اظهار کرد: وام های اعطایی بنیاد مسکن برای اماکن آسیب دیده روستایی با کارمزد چهار درصد و در شهرها با کارمزد پنج درصد پرداخت می شود، این تسهیلات به صورت حمایتی و برای بازگشت به زندگی عادی آسیب دیدگان پرداخت می شود و هر چند ممکن است در شرایط کنونی نتواند همه آسیب ها را جبران کند اما برای بازگشت به شرایط عادی ضرورت دارد.

استاندار فارس با اشاره به بافت فرسوده برخی از اماکن مسکونی در شهرک سعدی شیراز گفت: اغلب واحدهای آسیب دیده اسناد هویتی و پروانه ساخت ندارند، هر چند حکم قانونی برای چنین واحدهایی طی شدن روال قانونی و اخذ پروانه است اما ما بر اصلاح بافت های مسکونی یاد شده تاکید داریم، شهرداری شیراز آمادگی همکاری برای اصلاح بافت های یاد شده و صدور پروانه و طی شدن روند قانونی صدور اسناد هویتی را دراین مناطق دارد.

رحیمی با بیان اینکه در شرایط کنونی اساسی ترین اقدام امداد و نجات است گفت: کمک فوری به مردم و مداوای آسیب دیدگان و همچنین امداد رسانی به کسانی که در شرایط سخت بعد از سیل قرار دارند در اولویت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 371414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.