طغیان آب رودخانه‌ها در استان اصفهان/۱۸ کشته در سیل شیراز

در بسته خبری امروز از احتمال وقوع سیل مشابه دروازه قرآن شیراز برای صفه تا جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان در یزد و وجود پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل در قم را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

طغیان آب رودخانه‌ها در استان اصفهان

اصفهان: منصور شیشه‌فروش، رییس ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: عصردیروز به دلیل طغیان رودخانه ماربر دو دهانه پل در منطقه پادنا علیا و دناکوه در منطقه کهنگان پل‌ها تخریب شدند و فردا اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین پل به وسیله سازه‌های پیش‌ساخته را انجام دهند.

احتمال وقوع سیل مشابه دروازه قرآن شیراز برای صفه وجود دارد

اصفهان: عباس رضایی، استاندار اصفهان گفت: احتمال وقوع حادثه مشابه سیل دروازه قرآن شیراز برای صفه اصفهان نیز وجود دارد که باید پیشگیری‌های لازم در مورد آن صورت گیرد.

تنها پل ارتباطی ۵ روستای شهرستان سمیرم تخریب شد

اصفهان: جریان آب رودخانه ماربر، تنها پل ارتباطی روستاهای پادنا، نقل، دنگزلو، قاسملو و ده بزرگ را در سیلاب تخریب کرد.

*********************************************************************************

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان در یزد

یزد: مهدی نشاسته گر، مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد از برپایی ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان در یزد و آمادگی تمامی دفاتر و مراکز کمیته امداد در سراسر استان برای دریافت کمک‌های مردمی خبر داد.

کنترل جریان آب در مسیل ده عرب توسط تیم مدیریت بحران ابرکوه

یزد: مرتضی سعیدی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابرکوه اظهار کرد: بارش باران موجب جاری شدن آب در مسیل ده عرب شده بود که ساعتی قبل با حضور تیم مدیریت بحران شهرستان و با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی، سرشاخه جریان آب به سمت روستاها مسدود شد.

بارندگی و سیلاب‌های اخیر خسارت قابل‌توجهی نداشته است

یزد: هادی هادی‌نسب، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به آمادگی لازم برای حوادث احتمالی مانند سیل، گفت: بارندگی و سیلاب‌های اخیر خسارت قابل‌توجهی نداشته است.

**********************************************************************************

تردد در رودخانه قمرود همچنان ممنوع است

قم: محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تردد در رودخانه قمرود ممنوع شده است و با توجه به پیش بینی بارش باران طی روز جاری، احتمال افزایش سطح آب در این رودخانه وجود دارد.

وجود پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل در قم

قم: محسن اوروجی، مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: استان قم پیشرفته ترین سیستم هشدار سیل را دارد که این سیستم تمام استان را در برگرفته است.

سد کبار سرریز کرده است

قم: احمد حاج حسینی مسگر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قم گفت: سد کبار که ظرفیت ذخیره ۵۰۰ هزار مترمکعب آب را دارد، سرریز کرده است.

********************************************************************************

سیلاب برق محدوده‌ای از شهرستان دماوند را قطع کرد

تهران: بر اثر سقوط تیر برق  حاشیه جاده کیلان - ایوانکی که به علت رانش زمین بر اثر بارش شدید باران رخ داده بود، ابتدا برق تمام شهر کیلان تا ایوانکی قطع شد که اکنون برق کیلان وصل شده و تنها شبکه برق روستاهای دوآب و ویرانه دماوند و بخشی از روستاهای ایوانکی قطع است.

آماده باش کامل دستگاه‌های خدمات رسان در ملارد

تهران: حسین توکلی کجانی، فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به اینکه بارش‌ها در این شهرستان شدید است گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در ملارد در آماده باش کامل هستند.

حاشیه رودخانه‌های جاجرود و سیاهرود تخلیه شد

تهران: امیر الله حقیقی، فرماندار شهرستان پردیس گفت: با توجه به افزایش بارش‌ها از ورود افراد به حاشیه رودخانه‌های شهرستان جلوگیری به‌عمل‌آمده و افراد ساکن در مناطق مشخص‌شده اسکان یافتند.

***********************************************************************************

افزایش سه برابری حجم آب رودخانه کرج

البرز: داوود نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز از افزایش سه برابری حجم آب رودخانه کرج خبر داد و گفت: ۱۵ متر مکعب از آب سد کرج رها شده است.

اقدامات لازم برای مقابله با سیل در شهرک صنعتی البرز انجام گرفت

البرز: محمد امین بزازی پور فرشی، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار سیل در این شهرک صنعتی که سال گذشته به واحدهای تولیدی خسارت وارد کرد، صورت گرفت.

رگبارشدید و رعدو برق برای البرز پیش بینی شد

البرز: منصور رحمانیان، مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که طی دو روز آینده رگبار شدید و رعد و برق برای این استان پیش بینی می شود.

*******************************************************************************

آغاز بارش برف در برخی محور های استان قزوین

قزوین: جواد حق لطفی، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آماده باش ۲۰۰ راهدار خبر داد و گفت: در برخی از محورهای استان شاهد بارش برف هستیم.

آمادگی شهرداری قزوین برای رفع آبگرفتگی معابر

قزوین: سید مهدی کاظمی، معاون خدمات شهری شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین تمام توان خود را برای رفع آب گرفتگی احتمالی معابر به کار بسته است

تمامی دستگاه‌های استان قزوین در آماده‌باش کامل هستند

قزوین: قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه مرخصی تمام مدیران تا پایان هفته لغو شده است، گفت: تمامی دستگاه‌های استان قزوین در آماده‌باش کامل هستند.

*********************************************************************************

سیل در ۳ روستای دامغان

سمنان: علی‌اصغر مجد، فرماندار دامغان از وقوع سیل در سه روستای این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون خسارت جانی از این سیل‌گرفتگی گزارش نشده است.

سیل جنوب سمنان یک قربانی گرفت

سمنان: ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت:‌ سرنشین یک خودرو به دنبال بارش شدید سه‌شنبه‌شب در سیلاب جنوب سمنان گرفتار شد و متأسفانه جان خود را از دست داد.

مسیرهای منتهی به حسن‌آباد سمنان مسدود شد

سمنان: غلامحسن پاکدامن، فرمانده انتظامی شهرستان سمنان در سمنان اظهار داشت: مسیرهای منتهی به روستای حسن‌آباد سمنان به دلیل احتمال وقوع سیلاب مسدود شده است تا خطری مسافران را تهدید نکند.

*******************************************************************************

۱۸ کشته در سیل شیراز

فارس: بهناز رستگارفر، معاون اورژانس استان فارس با اشاره به اینکه تعداد جان‌باختگان حادثه سیلاب طبق اعلام گزارش پزشکی قانونی ۱۸ تن اعلام شده شده است، افزود: حادثه سیلاب شیراز ۱۰۷ مصدوم برجای گذاشت که از این تعداد ۱۶ تن بستری و ۹۱ نفر بصورت سرپایی در محل درمان شدند.

آب‌گرفتگی در فسا خسارتی نداشت

فارس: حسن برات، شهردار شهرستان فسا گفت: بیش از ۲۰۰ مورد آب‌گرفتگی در نقاط مختلف شهر وجود داشت که خوشبختانه خسارتی را ایجاد نکرد.

بررسی ویژه پرونده حادثه سیل شیراز

فارس: ناصر سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده حادثه سیل شیراز به‌صورت دقیق و ویژه رسیدگی می‌شود.

کد خبر 371408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.