با وجود شرایط جوی ۲۳ میلیون نفر اقامت مسافران نوروزی در کشور ثبت شد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «۲۳ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی با وجود شرایط متفاوت جوی در کشور از ۲۸ اسفند ۹۷ تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸، در مراکز اقامتی ، بوم گردی‌ها و هتل‌ها ثبت شده است.»

به گزارش ایمنا، ولی تیموری عصر امروز سه‌شنبه در سفر به ابرکوه افزود: این تعداد اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر است. 

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور خاطرنشان کرد: این ستاد فعالانه در استان‌ها با مدیریت استانداران و در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران و با همکاری و مشارکت مردم در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی ادامه داد: با توجه به سیل دیروز در شیراز مرکز استان فارس و اینکه ابرکوه در مجاورت استان فارس قرار دارد، در صورت نیاز ، هماهنگی لازم برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی استان انجام‌شده است. 

تیموری ادامه داد: در این زمینه برای اقامت افراد در بوم گردی‌ها ، سالن‌های ورزشی ، مدارس و حتی اماکن مذهبی و حسینیه‌ها در مسیر فارس به یزد تدابیر لازم برای اسکان اندیشیده شد و آمادگی داریم ظرفیت پذیرش را به ۲ برابر افزایش دهیم. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماه گذشته هفت میلیون و ۱۲۴ هزار گردشگر خارجی از مکان‌های زیارتی ، فرهنگی ، تاریخی ، طبیعی ، تفریحی و... ایران دیدن کردند که این رقم در ۱۲ماه ماقبل آن پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود. 

تیموری همچنین امروز در سفر به یزد با محمدعلی طالبی استاندار یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

طالبی در این دیدار بر آمادگی این استان برای پذیرش، اسکان مسافران و گردشگرانی که در مسیر بازگشت از شهر شیراز مرکز استان فارس به شهرهای خود هستند، تأکید کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز با ابزار تأسف از وقوع حادثه سیل دیروز در شهر شیراز، بسیج همه امکانات استان و به‌خصوص شهرهای در مسیر فارس به یزد برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافرانی که از این استان در حال بازگشت هستند، خواستار شد.

کد خبر 371395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.