تاکید استاندار اصفهان بر پیشگیری از ایجاد بحران

استاندار اصفهان در بازدید از دفتر مدیریت بحران بر توجه ویژه‌ به پیشگیری و پیش بینی بحران‌ها و شناسایی نقاط حادثه خیز تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان؛ عباس رضایی در جلسه شورای مدیریت بحران استان پیشگیری در بحران ها را بسیار مهم خواند و گفت: پس از آرام شدن اوضاع فعلی باید توجه ویژه‌ای به پیشگیری و پیش بینی بحران‌ها و شناسایی نقاط حادثه خیز صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه از احتمال افزایش دبی زاینده رود در محل پل های تاریخی در کلان شهر در پی بارش های جوی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

حجت الله غلامی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۵۰ میلی متر بارندگی در سرشاخه های زاینده رود ثبت شده که حجم زیادی آب را به پشت سد زاینده رود منتقل می کند، افزود: احتمال دارد که در ساعت های آینده دبی زاینده رود در شهر اصفهان به ۱۱۰ متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کند.
غلامی همچنین به ارائه آمار بارش های ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان پرداخت و گفت: بیشترین بارش در استان مربوط به سمیرم با ۹۶ میلی متر، دهاقان ۷۷ میلی متر و در فرودگاه اصفهان ۲۲ میلی متر بوده و در مجموع ۳۵۰ واحد مسکونی در کل استان دچار خسارت شدند.

وی اضافه کرد: ۲ باب استخر پرورش ماهی در سمیرم آسیب دیدند و در بخش پادنای سمیرم ریزش سنگ به درون جاده وجود داشته که مشکل رفع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: به مزارع کشاورزی در کاشان، دهاقان و منطقه جبل خساراتی وارد شده و امداد رسانی به ۴۰۰ خودرو صورت گرفته است و مسافران ساکن در باغ فدک به ورزشگاه ها و حسینیه ها منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون سامانه بارش زا درحال حرکت به سمت شرق استان و شهرستان های نائین و خورو بیابانک است؛ تصریح کرد: تمهیدات پیشگیرانه برای ممانعت از حوادث احتمالی در این مناطق ضروری است.

کد خبر 371389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.