حجم سیلاب زاینده رود به کانال‌ها و مادی‌ها هدایت شد/ سامانه از اصفهان رفت

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: حجم سیلاب وارد شده به زاینده رود از رودخانه شور به کانال‌های منشعب زاینده رود و مادی‌های شهر اصفهان هدایت شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه با تمهیدات به عمل آمده حجم سیلابی که از رودخانه شور به زاینده رود وارد شده بود، با همکاری شهرداری، سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی به کانال‌های منشعب زاینده رود و مادیهای شهر منتقل شد، اظهار کرد: بر این اساس آب به صورت ایمن در بستر رودخانه زاینده رود جریان یافت و مشکلی را برای شهروندان و گردشگران ایجاد نکرد.

وی ضمن قدردانی از شهرداری، نیروی انتظامی، رسانه‌ها، شهروندان اصفهان و گردشگران برای همکاری در مدیریت بحران افزایش حجم رودخانه زاینده رود، تصریح کرد:  در حال حاضر از شدت سیلاب کاسته شده است و بحران طغیان رودخانه زاینده رود برطرف شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر هوا در اکثر نقاط استان اصفهان صاف است، افزود: این جبهه بارشی عصر امروز در نایین و خورو بیابانک فعال بود و آخرین اثرات خود را در روستای جبل با طغیان رودخانه و آسیب زدن به چند منزل مسکونی بر جای گذاشت.

تخریب پل‌ها در سمیرم

وی ادامه داد: در خور و بیابانک نیز جاری شدن روان آب‌ها را داشتیم که خوشبختانه خسارتی در بر نداشت.

شیشه فروش با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بعد از ظهر امروز در سمیرم نیز گفت: در این شهرستان نیز طغیان رودخانه را در بخش دنا کوه و پادنا داشتیم که منجر به تخریب دو دهانه پل شد.

وی اضافه کرد: فردا عملیات بازسازی پل‌های سمیرم آغاز خواهد شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی از استان اصفهان خارج شده است، گفت: تا هفته آینده فعالیت سامانه بارشی بر روی استان اصفهان گزارش نشده است.

کد خبر 371388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.