تخلیه آب شهرهای شمالی تا هفته آینده ادامه دارد

معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی ادامه بارش‌ها را در کشور خواهیم داشت، گفت: با توجه به شرایط فعلی و آغاز بُعد سوم بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه، تخلیه آب از شهرهای استان گلستان تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی به سیل زدگان استان گلستان اظهار کرد: تخلیه آب از شهرهای استان گلستان در دستور کار است، اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط جغرافیایی و جوی امکان انجام این کار در کوتاه مدت وجود ندارد.

وی افزود: هنوز در بخش‌هایی از شهرهای آق قلا، سیمین شهر  و گمیش تپه آب وجود دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه حجم ورودی آب بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ متر مکعب و حجم تخلیه به سمت دریا کمتر از ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه است، اضافه کرد: در این شرایط آب پس زده می‌شود و از این رو سعی کردیم آبهای اضافه را به سمت مزارع و مراتع به صورت سیلاب‌دشت هدایت کنیم که آسیب به منازل مردم نزند.

وی با بیان اینکه برای تخلیه آب از گرگان رود به سمت درسا با مشکل رسوبات موجود در منطقه خواجه نفس روبه رو هستیم، ادامه داد: این رسوبات سرعت تخلیه آب را کاهش داده بود و بر این اساس با دستور وزیر کشور لایروبی هفت کیلومتر از این رودخانه و ایجاد مسیرهای انحرافی آغاز شده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه طی سه روز گذشته ۱۲ فروند بالگرد هلال احمر، ارتش و سپاه پوشش امدادی و توزیع مواد غذایی مناطق سیل زده شمال کشور را بر عهده داشتند، افزود: در حال حاضر توزیع مواد غذایی منظم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین به ایجاد ۲۲ نقطه اسکان در شهرهای استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: این مراکز اسکان برای کسانی که منازل خود را از دست داده‌اند آماده شده و در شهرهای گرگان، آق قلا و گمیشاد ایجاد شدهاند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه در زمینه تامین آذوقه و دارو برای استان‌های شمالی با مشکلی رو به رو نیستیم، اضافه کرد: همچنین بیمارستان صحرایی در آق قلا و گمیشاد نیز راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی ادامه بارش‌ها را در کشور خواهیم داشت، گفت: با توجه به شرایط فعلی و آغاز بُعد سوم بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه، تخلیه آب از شهرهای استان گلستان تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 371380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.