سیلاب ۱۰ منزل مسکونی در تیران و کرون را تخریب کرد

تیران-فرماندار تیران و کرون از تخریب ۱۰ خانه قدیمی بدون سکنه و دامداری سنتی خبرداد.

مجید حججی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با اشاره به بارندگی روز گذشته در سراسر استان اصفهان و در این شهرستان اظهارکرد: در ۱۵ ساعت بارندگی در این شهرستان  ۷۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید که این میزان بارندگی طی دو سال گذشته در یک سال  ولی این میزان امسال در یک مدت کوتاه انجام شد که احتمال وقوع حادثه را افزایش داده‌بود و در صورت ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان احتمال حادثه وجود داشت.

وی افزود: میزان بارندگی در تیران‌وکرون طی سال زراعی جاری به بیش از ۳۸۰ میلی متر رسیده که ۸۰ میلی‌متر آن متعلق به بارندگی‌های اخیر بوده و در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از ۱۸۰ میلی متر بارندگی در این منطقه افزایش یافته و بیش از حد نرمال یعنی ۲۵۰ میلی‌متر بارندگی بوده است.

فرماندار تیران‌وکرون با بیان اینکه بارش برف نیز در نقاط غربی شهرستان و در مرز شهرستان فریدونشهر باریده است،  یادآورشد: ۱۰ سانتی متر بارش برف در روستای گنهران در آخرین روستای حوزه استحفاظی شهرستان در این مدت به ثبت رسیده است که با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان مسیرهای جاده‌ای و روستایی این منطقه باز و ترافیک روان و ایمن شده است.

وی ادامه‌داد: اعضای ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به صورت آماده باش خدمات‌رسانی داشته‌اند که این وضع تا برقراری آرامش در وضعیت جوی ادامه دارد و نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان به صورت کاملا آماده‌باش در خدمت مردم هستند.

حججی از تخریب ۱۰ خانه قدیمی بدون سکنه و دامداری سنتی خبرداد و گفت: برآورد خسارت هنوز انجام نشده، اما خسارت جانی ناشی از سیلاب و حادثه‌هایی ناشی از باران شدید نداشته ایم که البته اولویت ماموریت‌ها حفظ جان مردم بوده‌است.

کد خبر 371363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.