سرریز رودخانه شور به زاینده‌رود ریخت/ دسترسی به پنج روستا مسدود شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سرریز رودخانه شور دهاقان وارد زاینده رود شده و به همین دلیل سطح آب رودخانه بالا آمده است بنابراین از شهروندان و مسافران تقاضا می‌کنیم به حاشیه رودخانه نزدیک نشوند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان با توجه به بارش‌ برف و باران اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون در فریدون‌شهر، فریدن، سمیرم، شهرضا، بخش کوهپایه شهرستان اصفهان، دهاقان، نطنز، کاشان و شاهین شهر و برخوار گزارش‌هایی از سیل و آبگرفتگی رسیده است.

وی با بیان اینکه جاده خفت و جاده دشت بال شهرستان سمیرم که به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود، بازگشایی شد، افزود: بارش باران و برف به ویژه در نواحی غربی استان در این مدت به ۳۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و چند پل نیز به دلیل طغیان رودخانه سمیرم در پادنا تخریب شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: شب گذشته سه هزار نفر در اماکن سرپوشیده اسکان اضطراری داده شدند، ۲۰۰ پایگاه امداد و نجات شهری به ۴۰۰ خودرو امدادرسانی کرده و ۱۵  نفر را از سیلاب نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود آب به داخل شهرها، مسیر آن هدایت شد با این وجود طغیان رودخانه‌های شور دهاقان و جبل کوهپایه به اراضی کشاورزی و معابر خسارت وارد کرد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه بارش برف در فریدون‌شهر باعث قطعی برق در پنج روستا شده و راه های مواصلاتی آن را مسدود کرده است، ادامه داد: شب گذشته هواپیمایی که مقصد آن شیراز بود به ناچار و به دلیل شرایط نامناسب جوی در فرودگاه اصفهان نشست و پس از دو ساعت پرواز خود را از سر گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جبهه هوای سرد به سمت خور و بیابانک رفته و همراه آن باد شدیدی نیز وزیدن خواهد گرفت، اضافه کرد: سرریز رودخانه شور دهاقان وارد زاینده رود شده و به همین دلیل سطح آب رودخانه بالا آمده است بنابراین از شهروندان و مسافران تقاضا می‌کنیم به حاشیه رودخانه نزدیک نشوند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: تا زمانی که خطر سیلاب اصفهان را تهدید می‌کند، شهروندان از حاشیه زاینده رود تردد نکنند.

کد خبر 371351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.