۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
روستاهای اردستان درگیر با سیلاب

کارشناس مسئول اداره هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه در منطقه برزاوند و روستای کیسار روان آب های سنگین گزارش شده است، گفت: همچنان در روستای کچومثقال، مار، مارچوبه و درباغ روان آب را شاهد هستیم و از همشهریان درخواست داریم از رفتن به کنار رودخانه ها خودداری و از مسافرت های غیر ضروری بپرهیزند.

داوود صداقت در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان با بیان اینکه از روز گذشته سامانه بارشی با جبهه هوای سرد وارد شهرستان شده، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش های چشمگیر و قابل ملاحظه ای در سطح شهرستان اردستان شده است.

کارشناس مسئول اداره هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه این ناپایداری ها بر روی منطقه اردستان به صورت باران بوده و تا پایان امروز ادامه دارد، افزود: احتمال رعد و برق  وجود دارد و ممکن است در بعضی مناطق مستعد شاهد تگرگ و وزش باد شدید و طوفان لحظه ای و ایجاد روان آب های سنگین و سیلاب باشیم. 

وی دمای فعلی شهر اردستان ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد و گفت: با خروج سامانه افت دمای چهار الی شش سانتی گراد را شاهد خواهیم بود.

صداقت با بیان اینکه تا ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۳۱ میلیمتر بارش را در شهر اردستان به ثبت رسیده، تصریح کرد: روستای بقم با ۵۷ میلیمتر و کچوسنگ با ۳۴ میلیمتر بیشترین بارش را در سطح شهرستان داشته است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری شهرستان اردستان تاکنون ۱۲۲ میلیمتر به ثبت رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت ۴۰ درصد روند افزایشی داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد سه برابری همراه بوده است.

صداقت با بیان اینکه در منطقه برزاوند و روستای کیسار روان آب های سنگین گزارش شده است، افزود: همچنان در روستای کچومثقال، مار، مارچوبه و درباغ روان آب را شاهد هستیم و از همشهریان درخواست داریم از رفتن به کنار رودخانه ها خودداری و از مسافرت های غیر ضروری بپرهیزند.

کد خبر 371340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.