سیل دوباره به شیراز رسید/ حجم آب ورودی از بالادست زیاد است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز گفت: با توجه به اینکه حجم آب ورودی از سمت بالادست بسیار زیاد است، همه نیروها در شهر شیراز حالت آماده‌باش هستند و از شهروندان خواهشمندیم وارد سطح شهر نشوند.

محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با درخواست اکید از شهروندان مبنی بر اینکه از ورود به شهر به جز موارد ضروری، جدا خوددداری کنند، اظهار کرد: در بخش بلوارهای گلستان، هفت‌تنان و سرداران مشکل آب گرفتگی وجود دارد؛ از شهروندان درخواست داریم به هیچ‌عنوان در این مسیرها و همچنین کنار رودخانه خشک حضور نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از همه شهروندان درخواست دارم از رفتن به سطح شهر و ورود به زیرگذرها به طور جدی خودداری کنند، افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، بارندگی در شهر شیراز تا ساعت ۱۷ امروز ادامه دارد که امیدواریم با همکاری شهروندان امروز را بدون وقوع حادثه سپری کنیم.

قانع با اشاره به مستقر بودن نیروهای سازمان آتش‌نشانی در تمامی مناطق شهر، گفت: طبق فراخوان اعلام شده، نیروهای بازنشسته و نیروهایی که در شیفت استراحت بودند، به وضعیت آتش‌نشانی برگردانده‌ و برای کمک به حالت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حال حاضر مشکل آب‌گرفتگی در برخی مناطق شهر وجود دارد؛ حجم آب ورودی از سمت بالادست زیاد است، با توجه به اینکه میزان بارندگی در شهرک گلستان (سمت بالادست) بسیار زیاد است، سیل به شرق شیراز کشیده می‌شود که ستاد مدیریت بحران استانداری، فرمانداری و شهرداری برای جلوگیری از بروز حادثه در حال اقدام هستند. شهروندان بخش ماه‌فیروزان و سایر نقاط حاشیه رودخانه‌ها در حال تخلیه مکان هستند و کسانی هم که هنوز نتوانسته‌اند این مناطق را تخلیه کنند باید با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شیراز این مناطق را ترک و به نقاط امن بروند.

وی در مورد آمار کشته‌شدگان حادثه سیل شیراز خاطرنشان کرد: طبق اعلام پزشکی قانونی شیراز، آمار کشته‌شدگان روز گذشته شیراز ۱۸ نفر و ۱۰۰ نفر هم مصدوم شده‌اند؛ خوشبختانه امروز اتفاق خاصی نیفتاده و به آمار کشته‌شدگان و مصدومان اضافه نشده است، فقط آبگرفتگی در شهر وجود دارد که در حال پیگیری و رفع آن هستیم.

کد خبر 371325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.