۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
یک یادگاری از اصفهان با خود ببرید

محمد زرگر هنرمند اصفهانی است که این روزها بساط چاپ دستی خود را بر روی یک دوچرخه سوار کرده و روبروی موزه هنرهای معاصر، میزبان اصفهانی ها و مهمانان نصف جهان است تا هر کدام یک کارت پستال برای خود از اصفهان چاپ کنند.

به گزارش ایمنا، هر کس کارت پستال مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند و آقای زرگر کار با چاپ دستی را به آن ها یاد می دهد و هر کدام یک اثر هنری خلق می کنند تا یک یادگاری از اصفهان با دستان خود داشته باشند.

مهدی تمیزی درباره این برنامه می‌گوید: برنامه "تجربه چاپ دستی در خیابان و گراورهایی از اصفهان" یکی از برنامه‌های ویژه نوروز موزه هنرهای معاصر است که از ۴ تا ۱۶ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۱۹ در ورودی موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا می‌شود.

رییس موزه هنرهای معاصر با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۲۰ قطعه اثر هنری و بین المللی به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شده است، اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، نقشه راه خود را برای پربار کردن گنجینه به این سو برده که بتواند آثار هنرمندان معاصر بین المللی و محلی را جمع آوری کند چون موزه‌ها با آثار اهدایی پربار می‌شوند.

وی ادامه داد: اثر "رقصی چنین میانه میدانم آرزوست" متعلق به هنرمند نامدار آلمانی، اوکر در حوزه چاپ دستی است که در اسفند ۹۷ به موزه هنرهای معاصر اهدا شد و در قالب نمایشگاه "کُرنش به حافظ" همه روزه در ایام نوروز و تا ۲۳ فروردین مورد بازدید شهروندان قرار می‌گیرد.

رییس موزه هنرهای معاصر اصفهان افزود: نمونه انسان هشت و نیم سانتی متری در سال ۱۹۷۱ ساخته شده و با آپولو ۱۵ یک نسخه از آن بر روی کره ماه قرار گرفته، این اثر بسیار ساده است و هیچ رنگ و جنسیتی ندارد در واقع نماینده گونه خاصی از انسان نیست.

تمیزی ادامه داد: ادیشن شماره ۱۷ این انسان توسط شرکت بین المللی فرهنگ و هنر به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شد که به زودی برای تماشای عموم آماده خواهد شد.

کد خبر 371324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.