تخلیه ویلاهای باغبادران برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار

لنجان-شهردار باغبادران گفت: علی‌رغم تعدیل و کاهش خروجی آب سد زاینده رود بر اثر ورود سیلاب‌ها به رودخانه، رودخانه زاینده رود با حجم آب تقریبی ۶۰ متر مکعب بر ثانیه از باغبادران عبور می کند از این رو تخلیه ویلاهای باغبادران که در بستر رودخانه قرار داشتند برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار انجام گرفت.

اردشیر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به وضعیت خاص جوی در شهر باغبادران و بارش شدید باران در این شهر ساحلی، اظهار کرد: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان لنجان درخصوص وضعیت بحران احتمالی و اعلام هشدار سازمان هواشناسی استان اصفهان نسبت به بارش شدید باران، شهرداری باغبادران با تشکیل جلسه اضطراری در آماده باش کامل قرار گرفت.

وی با اشاره به تخلیه ویلاهای شهر باغبادران از گردشگران برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن باغبادران، اکیپ های مختلف شهرداری در نقاط مختلف شهر مستقر شدند و با گشت زنی و دور کردن مسافران از حاشیه رودخانه زاینده رود و ارائه هشدارهای لازم به شهروندان و افراد حاضر در ویلاهای شهر باغبادران مردم را از خطرات احتمالی آگاه کرده‌اند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: براساس گزارش های ارائه شده علی‌رغم تعدیل و کاهش خروجی آب سد زاینده رود، بر اثر ورود سیلاب‌ها به رودخانه، رودخانه زاینده رود با حجم آب تقریبی ۶۰ متر مکعب بر ثانیه از باغبادران عبور می کند از این رو استقرار تیم غواصی و عملیاتی نجات در آب های خروشان یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران های احتمالی در بستر رودخانه زاینده رود به شمار می آید.

 وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده اماکن و سالن های ورزشی شهر باغبادران جهت اسکان اضطراری شهروندان و مسافران نوروزی آماده شد تا در صورت وقوع هرگونه حادثه، آماده انجام اقدامات لازم از جمله در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی جهت اسکان اضطراری باشیم.

محمدی اضافه کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیل و ایجاد اختلال در مسیرهای تردد درون شهری در اثر شدت بارندگی بازدیدهای میدانی از نقاط حادثه خیز باغبادران به عمل آمد و با لایروبی به موقع و انجام اقدامات لازم در این خصوص نیز تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه بارندگی شدید ۲۴ ساعت گذشته در شهر باغبادران با تلاش ماموران شهرداری کنترل شد و این بارش‌ها حادثه‌ای در پی نداشت، عنوان کرد: با توجه به شدت بارش باران و قرار گرفتن باغبادران در وضعیت اضطراری شاهد حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در کنار ماموران شهرداری بودیم.

شهردار باغبادران شبکه معابر شهری را شریانی حیاتی و دارای اهمیت ویژه برای تردد ایمن شهروندان دانست و گفت: شب گذشته با تلاش نیروهای خدمات رسان شهرداری عملیات روان سازی آب‌های سطحی و جمع آوری شاخه های درختان از زیر پل وشمندجان ادامه داشت تا از وقوع سیلاب جلوگیری و آبگرفتگی معابر نیز به خوبی کنترل و مهار شود به گونه ای که تا بامداد امروز واحدهای خدمات شهری، امانی، نقلیه و عمران با تمام پرسنل، ماشین آلات و تجهیزات در حال خدمات رسانی مناسب به شهروندان، باز کردن و پاکسازی بستر رودخانه و معابر و همچنین مسیرهای تردد خودروها با هدف جلوگیری از بروز خسارت ناشی از آبگرفتگی در شهر بودند و این مهم همچنان ادامه دارد.

کد خبر 371302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.