بارش‌ها در کوهرنگ به ۲۴۰ میلی‌متر و در چادگان به ۵۷ میلی متر رسید/راه‌های روستایی باز است

چادگان- رییس اداره هواشناسی شهرستان چادگان گفت: در سال زراعی جاری مجموع بارش‌ها به ۳۳۴.۸ میلی‌متر رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

حسن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از شهرستان چادگان با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در شهرستان اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه چهارم فروردین در شهرستان آغاز و تا امروز سه شنبه ششم فروردین ادامه دارد که تاکنون این میزان بارندگی به ۵۷.۶ میلی‌متر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری مجموع بارش‌ها به ۳۳۴.۸ میلیمتر رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش را نشان می‌دهد، گفت: کل میزان بارش سال زراعی گذشته تا ششم فروردین ۳۶.۱ میلیمتر بوده است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان چادگان با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری چادگان در دو روز گذشته آبگرفتگی سطح معابر و خیابان‌های شهر دفع شده است، گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان از روز یکشنبه تشکیل و تا پایان بارندگی‌ها به صورت آماده باش مستقر هستند.

وی افزود: تاکنون هیچ یک از راه‌های روستایی شهرستان بسته نشده و خسارتی نیز وارد نشده است.

بارش‌های سال زراعی شهر کوهرنگ به یک هزار و ۷۱۸ میلیمتر رسیده است

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ در شهر کوهرنگ شهرستان چادگان گفت: بارندگی در شهر کوهرنگ در دو روز گذشته به میزان ۲۴۰ میلیمتر رسیده است.

عسگری افزود: بارش‌ها در شهر کوهرنگ منبع اصلی تغذیه آب رودخانه زاینده رود است یعنی بارش‌ها به صورت مستقیم به آب سد زاینده رود اضافه می‌شود.

وی با بیان این‌که در سال زراعی جاری تاکنون در شهر کوهرنگ یک هزار و ۷۱۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است، افزود: بارش‌های سال زراعی گذشته شهر کوهرنگ تا ششم فرودین ماه ۴۲۴ میلیمتر بوده است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان چادگان گفت: میانگین بلند مدت بارش‌ها در شهر کوهرنگ یک هزار و ۱۱۷ میلیمتر بوده است یعنی حدود ۷۰۰ میلیمتر در سال زراعی جاری بیشتر از میانگین بلند مدت بارش در شهر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ارتفاع برف در شهر کوهرنگ به ۷۵ سانتی‌متر رسیده، افزود: در سال زراعی جاری میانگین بلند مدت برف موجود در شهر کوهرنگ ۴۷ سانتی‌متر است.

عسگری خاطرنشان کرد: شهر کوهرنگ با جمعیت ۳۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر چادگان و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.

کد خبر 371290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.