هشدار سیل و آبگرفتگی معابر در شهرضا

شهرضا - رییس اداره هواشناسی شهرضا از احتمال وقوع سیل، آبگرفتگی معابر و اختلال در مسیرهای تردد درون‌ و برون‌شهری این شهرستان در نتیجه بارندگی خبر داد.

ستار سبزه‌علی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار بارشی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بارش ۴۱ میلی‌متر باران در شهرضا ثبت شده است.

وی ادامه داد: مجموع بارش این شهرستان در سال زراعی جاری، ۱۴۸.۸ میلی‌متر است که در مقایسه با میانگین بلندمدت ۴۰ درصد و در مقایسه با ۳۱ میلی‌متر بارش در مدت مشابه سال گذشته، ۴.۷ برابر افزایش داشته است.

رییس اداره هواشناسی شهرضا با اشاره به استمرار فعالیت سامانه ناپایدار جوی، تأکید کرد: پیش از این نیز درخصوص احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع سیل و ایجاد اختلال در مسیرهای تردد درون و برون شهری شهرستان در اثر بارندگی هشدار داده بودیم، اما عمده فعالیت سامانه ناپایدار فعلی انجام شده و از این پس باید تدابیر پیشگیرانه درنظر گرفته شود.

سبزه‌علی با بیان اینکه بارش باران تا اواخر وقت امروز(سه شنبه) ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: توده پرفشار دیگری نیز از روز جمعه وارد کشور می‌شود که در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در این منطقه فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه پرفشار بعدی نیز همراه با بارندگی خواهد بود، اما از آنجا که سیستم‌های ناپایدار بهاری با تغیرات زیادی همراه است، فعلا درخصوص میزان فعالیت و بارش حاصل از فعالیت آن نمی‌توان به دقت اظهار نظر کرد.

کد خبر 371265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.