گلابی: هنوز گزارش آبگرفتگی معابر اعلام نشده است/ آماده‌سازی پمپ‌های تخلیه آب

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط جوی حاکم بر شهر اصفهان و احتمال آبگرفتگی در شهر ظرفیت امدادرسانی آتش نشانی شهر ۲ برابر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محسن گلابی با اشاره به اقدامات آتش نشانی شهر اصفهان برای حفظ ایمنی شهر در شرایط جوی حاکم، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی از روز گذشته در حالت آماده باش صددرصد هستند. هرچند نیروهای آتش‌نشانی همیشه آمادگی مقابله با حوادث را دارند اما در شرایط جوی کنونی ستاد سیل در آتش‌نشانی فعال شده است.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای شیفت و استراحت آتش نشانی اصفهان آماده باش هستند، تصریح کرد: نیروهای ما به صورت دائم بر ورزشگاه ها نظارت می کنند تا ایمنی مسافران حفظ شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: آتش نشانی اصفهان اخطارهای کتبی و رسانه ای خود را به بخش های مربوطه برای آماده باش در خصوص بارندگی های شدید ارسال کرده است.

وی با اشاره به اینکه پمپ های آتش نشانی برای به کارگیری در زمان بروز آبگرفتگی در سطح شهر آماده سازی شده است، افزود: ما به خانه های منهای ۶۰ برای احتمال آبگرفتگی اخطار داده ایم.

گلابی با بیان اینکه به نظر می رسد در ساعات آینده تعداد حوادث ناشی از آبگرفتگی بیشتر شود، گفت: تاکنون هیچ آبگرفتگی در سطح شهر اصفهان به آتش نشانی گزارش نشده است که یکی از دلایل آن مسافرت بخشی از شهروندان و خالی بودن فاضلاب خانه هاست که سبب می شود بارش های کنونی را در خود جذب کرده و مانع آبگرفتگی شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۲۴ ایستگاه ثابت آتش نشانی در شهر که آماده باش کامل هستند، ۲۶ خودروی پیش رو همراه با فرمانده نیز در حال گشت زنی در ورزشگاه ها و محل های اسکان مسافران است تا ایمنی همه مسافران شهر اصفهان حفظ شود، گفت: با این کار ظرفیت امدادرسانی آتش نشانی تقریبا دو برابر شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برخلاف تصور عموم که نشت گاز co را تنها دلیل خفگی در چادرهای مسافرتی می دانند اما اگر خانواده ای در یک چادر برای بیش از دو ساعت خواب باشند به دلیل اتمام اکسیژن چادر با خطر خفگی مواجه هستند که به منظور پیشگیری از این خطر به مسافران توصیه می کنیم پنجره ای کوچک روی چادر خود تعبیه کنند تا جریان هوا رد و بدل و مانع بروز حادثه شود.

کد خبر 371245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.