مسدود شدن مسیر تاج دریاچه سمیرم/ خانه های تخریبی تخلیه می شوند

سمیرم- فرماندار شهرستان سمیرم گفت: تمامی خانه های تخریبی شهرستان سمیرم تخلیه و ساکنان آن‌ها در محل های اسکان ضروری مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد رضا عسگریان در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سمیرم با اشاره به وضعیت خاص جوی در این شهرستان تصریح کرد: با توجه به اعلام ستاد مدیریت بحران استان شرایط تا صبح فردا(سه شنبه)  بحرانی تر می شود.

وی میزان بارندگی سال زراعی شهرستان را بالغ بر ۵۰۰ میلی متر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این بارش ها بخشی از کمبود بارش ها را برطرف کرده است.

رییس مدیریت بحران شهرستان با قرار دادن تمامی دستگاه ها در حالت آماده باش صد در صدی متذکر شد: تمامی عوامل از جمله نیروی انسانی، لجستیک و ماشین آلات باید به صورت کامل در حالت آماده باش و در خدمت شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باشند.

وی با اشاره به حساسیت موضوع در شهرستان افزود: تا پایان روز سه شنبه تمامی عوامل در ادارات خود حضور داشته باشند تا این موضوع به بهترین شکل برطرف و مدیریت شود.

عسگریان تاکید کرد: تمامی مسئولان در صورت بروز  هر حادثه ای باید آرامش خود را به خوبی حفظ کرده و این موضوع را مدیریت کنند.

فرماندار سمیرم با اشاره به فعالیت کمیته های مختلف در این رابطه افزود: تمامی کمیته ها با همکاری زیرمجموعه های خود  اقدامات لازم را انجام داده و شهر داران و بخش داران نیز در حوزه های مربوط به خود اقدامات مورد نیاز را صورت دهند.

وی با اشاره به مسیر تردد مسافران در سطح شهرستان افزود: در صورت نیاز محور سمیرم یاسوج با هماهنگی قضایی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مسدود شود.

عسگریان با اشاره به میزان بالای بارش ها و بحرانی شدن شرایط متذکر شد: مردم که در خانه های تخریبی در کوه زیربند شهر سمیرم ساکن هستند امشب به خانه ها نروند و در مدارس و مساجد منتقل شوند.

وی با اشاره به خطر ناشی از حجم بالای آب درون دریاچه افزود: مسیر تردد از روی تاج دریاچه سمیرم تا بعد از بارندگی ها با هماهنگی مقام قضایی و توسط شهرداری مسدود می‌شود.

رییس مدیریت بحران شهرستان با اشاره به خطرات جانی برای ساکنان خانه های تخریبی در شهر سمیرم متدکر شد: این افراد حتی در صورت مقاومت برای تخلیه نکردنخانه با دستور مقام قضایی انجام خواهد شد.

اصغر سلیمی، نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به وقوع شرایط بحرانی اظهار کرد: شوراهای شهر نیز باید به میدان بیایند و در سطح شهر حضور داشته باشند تا مشکلات مربوطه را بتوانیم به خوبی برطرف کنیم.

وی افزود: حضور مسئولان در کنار مردم خود قوت قلبی برای مردم بوده و نباید این موضوع را فراموش کنیم.

سلیمی از مسئولان در خواست کرد: با ثبت نقاط حادثه خیز این نقاط را پس از بارندگی ها رفع کرده تا در صورت بروز به وجود آمدن بحران مشابه مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

نماینده شهرستان با اشاره به قرار داشتن در فصل مسافرت های نوروزی متذکر شد: متاسفانه برخی افراد در خانه های خود حضور ندارند که این موضوع نیز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین امر ممکن است با مسدود بودن راه آب های پشت بام برخی خانه ها موجب ایجاد خسارت شود.

حسینعلی صادقی، شهردار سمیرم با اشاره به حجم بالای بارش ها در شهرستان تصریح کرد: خیابان های شهر و جوی های آب پر شده و کنترل این حجم از آب مشکل است.

شهردار سمیرم با اشاره به محدودیت نیروی انسانی در شهرداری افزود: تمامی آب گرفتگی ها در شهر سمیرم با توجه به اولویت بندی های مهم تر برطرف و رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص بند پارک دریاچه متذکر شد: دریچه های تخلیه آب این بند باز بوده و مسیر خروج آب از سرریز گاه آن نیز بیشتر می شود تا خطرات احتمالی را به حداقل برسانیم.

سید نور محمد موسوی، رییس جمعیت هلال احمر سمیرم نیز با اشاره به حساسیت شرایط موجود در شهرستان اظهار کرد: تجهیزات، اقلام و اقدامات مورد نیاز تهیه و انجام شده است و مشکلی در این رابطه نداریم.

موسوی متذکر شد: بر اساس قانون، اقلام مورد نیاز باید برابر یک درصد جمعیت در انبارهای هلال احمر باشد که ما با توجه به شرایط موجود این اقلام بالغ بر دو درصد بوده و در صورت  نیاز اقلام بیشتر به سرعت از شهرستان های همجوار تهیه خواهد شد.

به گزارش ایمنا تا این لحظه بالغ بر ۵۰ میلی متر باران در شهرستان سمیرم به ثبت رسیده است.

کد خبر 371241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.