وضعیت آق‌قلا بحرانی است/۲ روستای نکا محصور در برف

در بسته خبری امروز از جان‌باختن ۱۳ نفر در تصادفات نوروزی محورهای مازندران تا شناسایی نقاط پرخطر شهرستان بندر انزلی به لحاظ آب‌گرفتگی و یخ زدن آب سد خوی در اثر افت ناگهانی دمای هوا را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بزرگترین برج آجری جهان از خطر سیل در امان ماند

گلستان: قرجه‌طیار، نماینده مردم در شهرستان گنبدکاووس و داشلی‌برون در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بلندترین برج آجری جهان بر اثر وقوع سیلاب از خسارت در امان ماند.

تسهیلات دراز مدت، مصالح و کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود

گلستان: محمدتقی زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: بنیاد مسکن تسهیلات دراز مدت، مصالح و کمک‌های بلاعوض به سیل‌زدگان پرداخت می‌کند.

وضعیت آق‌قلا بحرانی است

گلستان: امانگلدی ضمیر، فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: بعد از گذشت هشت روز همچنان وضعیت شهرستان آق‌قلا در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

**************************************************************************

جان‌باختن ۱۳ نفر در تصادفات نوروزی محورهای مازندران

مازندران: علی عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: براساس اطلاعات رسیده از مراکز پزشکی قانونی مازندران جمع کشته‌های تصادفات نوروزی امسال (۹۸)در هفته اول تعطیلات در استان ۱۳ نفر بوده است.

سیل مازندران ۱۳۳۹ میلیارد تومان خسارت زد

مازندران: مهدی رازجویان، معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: سیل اخیر در مازندران یک‌هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان به بخش زیرساختی، مسکونی، کشاورزی، صنعت، دام و طیور استان خسارت زد که بیشترین خسارت در بخش کشاورزی بوده است.

۲ روستای نکا محصور در برف

مازندران: محمد محمدیان، معاون فرماندار نکا بازگشایی راه " درمزار" و " لیمونده" از جمله مهمترین وظایف فعلی راهداری و مدیریت بحران در این مسیر است که امیدواریم تا ساعات پایانی امروز موفق به بازگشایی شویم.

****************************************************************************

شناسایی نقاط پرخطر شهرستان بندر انزلی به لحاظ آب‌گرفتگی

گیلان: حسن خسته‌بند، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی از شناسایی نقاط پراسترس شهرستان بندر انزلی خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده مکان‌هایی که در بندر انزلی احتمال آب‌گرفتگی شدید وجود دارد شناسایی و به دنبال حل این موضوع هستیم هرچند که بعضی از این موارد حل‌شده است.

تردد بیش از ۴۴ هزار گردشگر از مرز آستارا

گیلان: منصور بابایی، سرپرست پایانه مرزی شهرستان آستارا از تردد ۴۴ هزار و ۷۷۵ نفر گردشگر داخلی و خارجی در طول تعطیلات عید از مرز زمینی این شهرستان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سرمای زمستانی در بهار گیلان

گیلان:  محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا، بارش باران، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

***************************************************************************

کشف کارگاه تولید مکمل‌های بنزینی تقلبی در شهر اردبیل

اردبیل: سردار هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان از کشف کارگاه تولید مکمل‌های بنزینی تقلبی در اردبیل و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

۴۰ راننده برگه تشویقی دریافت کردند

اردبیل: سرهنگ حجت فتاحی، رییس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروزی ۴۰ راننده برگه تشویقی و کارت هدیه  از جانب پلیس دریافت کردند افزود: طرح تشویقی رانندگان یک طرح نوآورانه و مختص استان اردبیل است که همزمان با طرح نوروزی در محورهای استان اجرا می‌شود و از شروع طرح نورزوی یعنی از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ تا سوم فروردین ۹۸ برای ۴۰ راننده که قوانین و مقرارات را رعایت کردند هدایایی در راستای طرح تشویقی اهدا شده است.

جابجایی بیش از ۲۳ هزار نفر مسافر نوروزی در استان اردبیــل

اردبیل: علی رحمتی، رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل از جابه‌جایی بیش از ۲۳ هزار نفر مسافر نوروزی در استان خبر داد.

**************************************************************************

هشدار در خصوص ساخت‌سازهای غیرمجاز و تصرف حریم بستر رودخانه‌ها

آذربایجان‌شرقی: حسن یحیوی، فرماندار شهرستان ورزقان از مدیران دستگاه‌های دخیل در خصوص ساخت‌سازهای غیرمجاز و تصرف حریم بستر رودخانه‌ها خواست اقدامات قانونی را در خصوص رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها انجام دهند.

۱۰ کارخانه آذربایجان‌شرقی در وضعیت بحرانی

آذربایجان‌شرقی: علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکنون تعداد واحدهای بحرانی استان به ۱۰ کارخانه رسیده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اکنون توانستیم با دریافت اعتبارات لازم مابقی مطالبات کارگران بلبرینگ‌سازی پرداخت شد.

افرادی که معتقدند دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود را به محفل خود راه ندهید

آذربایجان‌شرقی: محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، وجود کمپین و نقش NGO ها را مؤثر دانست و گفت: قانون جاذبه به اراده انسان‌ها پاسخ می‌دهد افرادی که معتقدند دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود را به محفل خود راه ندهید.

***************************************************************************

حرکت در راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی با زنجیرچرخ امکان پذیر است

آذربایجان‌غربی: علی سعیدی، رییس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بارش برف در راه‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

افت ناگهانی دمای هوا باعث یخ زدن آب سد خوی شد

آذربایجان‌غربی: رسول جلیلی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به علت یخ‌ زدن دریاچه سد خاکی کلوانس خوی گفت: به دنبال بارش برف و باران و افت ناگهانی دمای هوای دریاچه سد خاکی این شهرستان دچار یخ‌زدگی شد.

بیش از ۱۷۰۰ نفر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده‌اند

آذربایجان‌غربی: مظفر عباس‌زاده، سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: در چهار روز گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرده‌اند.

کد خبر 371227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.