افزایش قیمت طلا در روزهای آتی/ پیش‌بینی افزایش اونس طلا به بیش از ۱۳۷۵ دلار

نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد قیمت طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر نتایج نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از کیتکو نیوز، سیاستگذاران پولی آمریکا در تازه‌ترین نشست فدرال رزرو تصمیم گرفتند تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کنند. این مساله موجب افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته شده است.

مقام های فدرال رزرو آمریکا پیش بینی می کنند که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی نرخ بهره افزایش نخواهد یافت. این در شرایطی است که سیاستگذاران پولی آمریکا در نشست دسامبر پیش بینی کرده بودند که نرخ بهره در سال جاری میلادی حداقل ۲ بار افزایش خواهد داشت.

در نظرسنجی این هفته ۱۷ تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کردند که ۱۲ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای داده اند. چهار نفر معادل ۲۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود و یک نفر معادل ۶ درصد نیز گفتند قیمت طلا با کاهش روبرو می شود.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۵۷۲ نفر شرکت کرده اند که ۳۸۷ نفر معادل ۶۸ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا با افزایش همراه می شود. ۱۲۷ نفر معادل ۲۲ درصد نیز گفتند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۵۸ نفر معادل ۱۰ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا تغییر محسوسی نمی کند.

قیمت طلا تا پایان امسال به ۱۳۷۵ دلار خواهد رسید

موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت بازارهای جهانی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش اسکراپ رجیستر، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس اعلام کرده است که طلا این پتانسیل را دارد که تا پایان سال‌جاری میلادی با افزایش قیمت بیشتری روبرو شود و قیمت هر اونس طلا تا سه ماه پایانی امسال به بیش از ۱۳۷۵ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در این باره گفت: افزایش ریسک در اقتصاد جهانی می تواند موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شود.

وی افزود: البته در شرایط فعلی اوضاع بازار سهام مساعد است و این مساله تقاضا برای طلا را کاهش داده است. بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار نیز می تواند تاثیر منفی بر تقاضا و قیمت طلا داشته باشد. بنا براین جای تعجبی وجود ندارد که قیمت هر اونس طلا در شرایط کنونی تا ۱۳۰۰ دلار کاهش یابد.

قیمت طلا که پیش از این تا مرز ۱۲۸۰ دلار کاهش یافته بود بار دیگر وارد کانال ۱۳۰۰ دلاری شده است.

تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نیافتن نرخ بهره در نشست هفته گذشته نیز تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

موسسه تی دی اس پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا سه ماه پایانی ۲۰۲۰ میلادی نیز به بیش از ۱۴۲۵ دلار خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 371204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.