فعالیت ۱۴۰ پارکینگ عمومی در ایام نوروز

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از ۱۴۰ پارکینگ عمومی در شهر ۴۴ پارکینگ زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند و ۱۲ اکیپ بازرسی بر تمامی پارکینگ‌ها نظارت دارند.

علی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ساماندهی مدیریت ترافیکی شهری به خصوص در ورودی اصلی شهر اصفهان اظهار کرد: بیشترین حجم ترافیک نوروزی را در ورودی اصلی شهر اصفهان از مسیر شمال به جنوب و از سمت آزادراه معلم و آزادگان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که برای ساماندهی و کنترل ترافیک در ورودی شهر با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده‌ایم، تاکنون به خوبی توانسته‌ایم با توزیع سفرها از دو مسیر خیابان کاوه و میدان استقلال و خیابان امام خمینی از افزایش ترافیک در شاهراه چهارباغ جلوگیری کنیم، همچنین نصب تابلوهای هدایت کننده مسافران (حتی قبل از ورود به شهر) نیز کمک شایانی به کنترل ترافیک نوروزی کرده است.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: امسال برای نخستین بار در ایام نوروز قطار شهری فعالیت دارد و در کنار ایستگاه مرکزی مترو پارک سواری با مساحت ۱۵ هزار متر مربع احداث کرده‌ایم تا مسافران و شهروندان بتوانند خودروهای خود را در این محل پارک کنند و با مترو وارد شهر شوند با این روند هم خودرو کمتری وارد شهر می‌شود و هم حمل‌ونقل عمومی رونق بیشتری می‌گیرد.

عبدالهی با بیان اینکه حدود ۱۴۰ پارکینگ عمومی در سطح شهر اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: از ۱۴۰ پارکینگ در شهر ۴۴ پارکینگ زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند و ۱۲ اکیپ بازرسی بر تمامی آن‌ها نظارت دارد تا به مسافران و شهروندان از نظر قیمت اجحاف نشود.

وی افزود: در بین نقاط تاریخی شهر ۱۶ نقطه گردشگری شناسایی شده که در آن یک هزار و ۱۰۰ دستگاه تاکسی به صورت ویژه در محدود ناژوان، صفه، منارجنبان و ... مستقر شده اند تا با نظارت کامل و با انتقال مسافران به اماکن تاریخی و تفریحی به کنترل ترافیک شهر کمک کنند؛ همچنین اتوبوس‌هایی را از محل باغ فدک به سمت مناطق گردشگری شهر به خصوص میدان نقش جهان برای ساماندهی هر چه بیشتر مسافران و ترافیک نوروزی قرار داده‌ایم.

کد خبر 371203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.