اجرای تئاتر کمدی "یه حبه نبات" در سالن سوره

نمایش کمدی انتقادی "یه حبه نبات" به کارگردانی مهدی شهداد ویژه ایام نوروز تا ۱۲ فروردین در سالن سوره به روی صحنه می رود.

این کارگردان با اعلام این خبر گفت: نمایش "یه حبه نبات" دومین اثر نمایشی گروهی است که چند سال است با هدف احیای آثار نمایشی کمدی انتقادی اصفهان که بنیان گذار آن مرحوم استاد رضا ارحام صدر بود، به اجرا می پردازند.

شهداد افزود: این آثار نمایشی که تا حدود ۱۵ سال قبل نیز توسط حسن اکلیلی به روی صحنه می رفت، مضمونی انتقادی نسبت به مسائل روز جامعه و مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند، دارد که به زبان طنز به بیان آنها می پردازد.

او تاکید کرد: از آنجایی که این سبک متعلق به اصفهان است و توسط هنرمندی اصفهانی پایه گذاری شده، در صدد برآمدیم تا آن را احیا کنیم.

این کارگردان ادامه داد: نخستین نمایشی که توسط این گروه و با این رویکرد به روی صحنه رفت، «دل مشنگ» نام داشت و اینک «یه حبه نبات» ویژه ایام نوروز ۹۸ به روی صحنه می رود.

او تصریح کرد: در نمایش "یه حبه نبات" مسائل روز، اشتغالات و درگیری های مردم به زبان کمدی بیان می شود. این نمایش قصه ای خوش ساخت و آغاز و پایانی دلنشین دارد و بر اساس گره و تعلیقی که در داستان ایجاد می شود، مخاطب را با خود همراه می کند.

او تاکید کرد: نمایش یک شخصیت محوری دارد که قصه حول شخصیت او شکل می گیرد. او با افراد مختلفی برخورد می کند و در تعامل با آنها، داستان شکل می گیرد.

شهداد درباره زمان و مکان اجرای نمایش یه حبه نبات گفت: این نمایش ویژه ایام نوروز اجرا می شود و از ۲ تا ۱۲ فروردین ماه ۹۸ در سالن سوره حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان آمادگاه پذیرای هنردوستان و میهمانان عزیز اصفهان است.

کد خبر 371200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.