۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
صدای موسیقی زیر سقف عصارخانه

مدیر موزه عصارخانه شاهی اصفهان گفت: موزه عصارخانه شاهی اصفهان بنایی منحصربفرد و تنها عصارخانه ایران بوده که به شکل موزه درآمده و به ثبت ملی رسیده است که مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، مریم قانونی به ساعت بازدید از این موزه اشاره کرد و اظهار کرد: موزه عصارخانه شاهی در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹:۳۰ میزبان مسافران نوروزی و شهروندان اصفهانی است و همچنین برنامه تک‌نوازی موسیقی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۱۹ در موزه عصارخانه شاهی در حال برگزاری است.

مدیر موزه عصارخانه شاهی اصفهان به اجرای برنامه نوروزی‌گویی در این موزه اشاره کرد و ادامه داد: برای گردآوری رسوم نوروزی برنامه‌ای در قالب طرح پژوهشی و تاریخ شفاهی با عنوان نوروزی‌گویی برگزار می‌کنیم. در این برنامه از حضور مسافران نوروزی و شهروندان اصفهانی استفاده کرده و از آنها می‌خواهیم در مصاحبه‌هایی با پژوهشگران ما رسومات نوروزی شهرها و استان‌های خود را تشریح کنند و این مصاحبه‌ها گردآوری و پیاده‌سازی می‌شود.

قانونی گفت: موزه عصارخانه شاهی اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان مرکز مطالعات فرهنگ عامه نیز محسوب می‌شود و اجرای طرح نوروزی‌گویی در راستای مأموریت این موزه انجام می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به گشایش درب جدید موزه عصارخانه شاهی از امسال و تسهیل ورود بازدیدکنندگان به این مکان تاریخی و معرفی این موزه از سوی بازدیدکنندگان زیادی که امسال داشتیم به عنوان سفیران فرهنگی، پیش‌بینی می‌کنیم که عصارخانه شاهی در ایام نوروز بازدیدکننده قابل توجهی خواهد داشت که البته بستگی به تعداد مسافران نوروزی شهر اصفهان هم دارد.

مدیر موزه عصارخانه شاهی اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه میدان نقش‌جهان اصفهان بناهای شناخته‌شده و ناشناخته فراوانی دارد و از مسافران و همچنین شهروندان اصفهانی که ایام نوروز را برای اصفهان‌گردی غنیمت می‌شمارند، دعوت می‌کنیم که به طور ویژه از موزه عصارخانه شاهی که بنایی منحصربفرد در دل بازار بزرگ میدان نقش‌جهان است، بازدید کنند.

علاقمندان به بازدید از موزه عصارخانه شاهی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان می‌توانند به میدان نقش‌جهان، بازار قنادها، قبل از سرای مخلص مراجعه کنند.ویژه‌برنامه‌های نوروزی این موزه از دوم تا شانزدهم فروردین ماه و برنامه تک‌نوازی موسیقی از سوم تا شانزدهم فروردین ماه ۹۸ (به جز دوازدهم فروردین) برگزار می‌شود.

کد خبر 371194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.