۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید فروردین‌ماه وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود، گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، محسن طرزطلب عمده برنامه شرکت تولید نیروی برق حرارتی در سال ۱۳۹۸ را تکمیل پروژه‌های در حال احداث و اتمام تعمیرات واحدهای نیروگاهی براساس برنامه اعلام شده دانست و اظهار کرد: برنامه تعمیر نیروگاه‌های کشور همه ساله با پایان یافتن پیک مصرف برق در تابستان آغاز می‌شود و تا نزدیک شدن به اوج مصرف برق در سال بعد ادامه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه تعمیرات اساسی واحدهای بخار و گاز انجام شده است، گفت: در حال حاضر نیز بحث بازدید مسیر داغ و محفظه احتراق باقی مانده است که این بخش نیز تا پیش از پیک تابستان ۱۳۹۸ به اتمام خواهد رسید.

طرزطلب با اشاره به اینکه ۷۰۰ مگاوات نیروگاه جدید فروردین‌ماه امسال وارد مدار می‌شود، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۰۰ مگاوات نیروگاه جدید نیز اردیبهشت‌ماه به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد و باقی مانده برنامه افزایش ظرفیت‌ نیروگاه‌های کشور برای پیک ۹۸ هم خردادماه امسال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پایان گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال به حدود ۸۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

کد خبر 371193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.