اصفهان به یاری مناطق سیل‌زده می‌رود

دو هزار تخته موکت برای استان‌های سیل‌زده شمالی و بسته‌های غذایی برای استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال وبختیاری که احتمال سیل در آن‌ها وجود دارد، توسط استان اصفهان ارسال شد.

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برخی بحران‌ها شرایط خاصی دارند که برای مدیریت آن نیاز است همه استان‌ها یاری کنند، اظهار کرد: زلزله کرمانشاه زنگ خطری بود تا همه کشور برای کمک بسیج شوند و استان اصفهان نیز با شناسایی نیاز مناطق زلزله‌زده ظرف دو هفته سه هزار کانکس به منطقه اعزام کرد و ۸۰۰ کامیون و تریلر هدایای اصفهان را به کرمانشاه منتقل کردند.

وی افزود: استان اصفهان درحال بازسازی سه هزار واحد مسکونی با پیشرفت ۶۰ درصد در مناطق زلزله‌زده بوده و ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز درحال تکمیل و تجهیز است، زیرا اصفهان به عنوان یک استان معین شناخته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: درخصوص حادثه سیل اخیر در استان‌های شمالی، مقام معظم رهبری به تمام دستگاه‌ها همچون ارتش دستور دادند ورود کنند، به همین سبب استان اصفهان نیز تمهیدات لازم را برای یاری رساندن به مردم آن مناطق اندیشیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو فروند بالگرد آماده است که هر زمان احساس نیاز شد به مناطق سیل‌زده برای عملیات امدادی اعزام شود، ادامه داد: سه دستگاه تریلر و کامیون حامل اقلام مورد نیاز از اصفهان به این مناطق ارسال شده است.

شیشه فروش تاکید کرد: مردم اصفهان می‌توانند برای کمک رسانی به مناطق سیل‌زده از طریق حساب هلال احمر مبالغ اهدایی خود را واریز کنند و نیازی نیست شخصا در محل حاضر شوند.

همچنین محسن مومنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آمادگی هلال احمر این استان در یاری رساندن به حادثه اخیر سیل در استان‌های شمالی کشور خبر داد و اظهار کرد: همزمان با اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، این استان درمرحله اول اقدام به بارگیری و انتقال دو هزار تخته موکت برای هموطنان آسیب دیده استان گلستان کرده است.

وی افزود: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال وبختیاری تعداد ۲۰۰ سبد غذایی ۷۲ ساعته و نیز ۳۵۰ سبد غذایی یک ماهه برای استان لرستان، تعداد ۳۵۰ سبدغذایی یک ماهه برای استان خوزستان و تعداد ۳۵۰ سبدغذایی یک ماهه برای استان چهارمحال و بختیاری از محل انبارهای امدادی استان بارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با دعوت از تمام مردم برای یاری رساندن به آسیب دیدگان ناشی از سیل اخیر در استان‌های شمالی کشور تصریح کرد: هموطنان می توانند درصورت تمایل به کمک های نقدی ازطریق یکی از راه های زیر به یاری آسیب دیدگان این حادثه بشتابند: کددستوری *۷۸۰*۱۱۲# یا شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمامی بانک های کشور به نام جمعیت هلال احمر و یا واریز از طریق شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ .

کد خبر 371191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.