حجتی: زاینده رود، گردشگران را در اصفهان ماندگار کرده است

سخنگوی ستاد اجرایی‌ خدمات سفر شهر اصفهان گفت: آمارهای اعلام شده در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان بیانگر آن است که نوروز امسال با توجه به جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود اقامت و حضور گردشگران در شهر اصفهان پایدارتر شده است.

‌ایمان حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: نوروز امسال مدت زمان ماندگاری گردشگران در هتل‌ها، منازل استیجاری و اقامت‌گاههای موقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه شب گذشته ۱۴۱ هزار و ۴۴ مسافر در شهر اصفهان اسکان یافتند، افزود: پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر این بود که با توجه به آغاز فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی از پنجم فروردین ماه به بعد تعدادی از مسافران اصفهان را ترک کنند که خوشبختانه خروج مسافران از شهر زیاد نبود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در مجموع از آغاز سفرهای نوروزی تا شب گذشته ۶۳۷ هزار نفر در شهر اصفهان اسکان داشتند، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود اسکان مسافران در شهر اصفهان از آغاز سفرهای نوروزی تا شب گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

حجتی ادامه داد: روز گذشته با توجه به پیش بینی بارش‌ها، جلسه ویژه ستاد بحران شهر اصفهان تشکیل و برنامه‌ریزی شد که از ظرفیت باغ فدک کمتر استفاده شود و تعداد ورزشگاه‌ها از ۴۰ به ۴۹ ورزشگاه افزایش پیدا کند که شامل تعداد ۳۰ ورزشگاه در اختیار شهرداری، شش ورزشگاه آموزش و پرورش(هر ناحیه یک ورزشگاه)، ورزشگاه‌های متعلق به اداره کل ورزش و جوانان و دو دانشگاه صنعت آب و برق و فرهنگ و هنر است.

وی تصریح کرد: شب گذشته با توجه به احتمال بارندگی و برودت هوا از تمام ظرفیت باغ فدک استفاده نشد و ۱۵ ورزشگاه شامل ۱۰ ورزشگاه در اختیار شهرداری، سه ورزشگاه اداره کل ورزش و جوانان و دو ورزشگاه مربوط به دانشگاه صنعت آب و برق و دانشگاه فرهنگ و هنر مورد استفاده قرار گرفت.

سخنگوی ستاد اجرایی‌ خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود موج دوم سفرها از نیمه دوم تعطیلات نوروز در پیش رو باشد، گفت: خوشبختانه آمارها بیانگر ثبات گردشگران در شهر است، در حالی که سال گذشته در این زمان با افت تعداد مسافران رو به رو بودیم؛ اما آمارها نشان می‌دهد گردشگری پایدار در شهر اصفهان وجود دارد و مسافران ماندگاری بیشتری در شهر داشته‌اند.

وی به آمار بازدید مسافران از مراکز تفریحی و دیدنی شهر در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تا روز گذشته (چهارم فروردین ماه ۹۸) آمار بازدید مسافران از باغ گل‌ها ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، منطقه نمونه گردشگری صفه ۸۰ هزار نفر، باغ پرندگان ۵۰ هزار نفر، آکواریوم ۴۶ هزار، شهر رؤیاها ۱۰ هزار نفر، تله‌کابین شش هزار نفر، تله‌سیژ ۱۱ هزار نفر و باغ خزندگان ۱۷ هزار نفر اعلام شده است.

حجتی اظهارکرد: در بین موزه‌ها آمار شاخص بازدیدها مربوط به موزه حمام علی‌قلی‌آقا با دو هزار نفر بازدید کننده و در مجموعه تخت فولاد بیشترین آمار مربوط به مقبره بابارکن الدین با ۴۵۰۰ بازدیدکننده است.

کد خبر 371180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.