مناطق شهری اولویت‌های آبگرفتگی را شناسایی کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیران شهرداری اولویت‌های کنترل و مقابله با آبگرفتگی مناطق را با توجه به تجاربی که از سال‌های گدشته اندوخته‌اند شناسایی کنند تا اگر معابر دچار آبگرفتگی شد از نحوه هدایت آن آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش عصر امروز (یکشنبه) در جلسه فوری ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حوزه مدیریت بحران، اگر پدیده‌ای وارد سیستم شود و آن سیستم نتواند پایداری خود را در برابر آن حفظ کند بحران ایجاد می‌شود که نمونه آن در روزهای اخیر در شمال کشور اتفاق افتاد و حجم بارش‌ها بیشتر از گنجایش سدها بود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با منطقه دو شهرداری تهران منعقد کرده‌ایم تا در مدیریت بحران نقش معین را برای یکدیگر ایفا کنیم، افزود: امروزه در بحران‌ها هر استان نمی‌تواند به نیروی خود اکتفا کند بر همین اساس استان اصفهان با پروتکلی که با هشت استان هم مرز خود دارد برای آنان به عنوان معین شناخته می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: سیستم‌های بارشی غربی از مدیترانه و جنوبی از سودان رطوبت بالایی را به سمت ایران روانه خواهد کرد و پس از عبور از خوزستان و فارس از ناحیه جنوبی وارد استان می‌شود بنابراین احتمال آبگرفتگی و سیلاب‌های شدید در اصفهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیرماه دو سال پیش آب از بالا دست جاری شده و باعث جاری شدن سیل در تهران، نفوذ آن در تونل مترو و کشته شدن ۱۲ نفر در کرج شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: باید همه ما یک بار دیگر ماموریت و وظایف خود را مرور کرده و به‌طور مطلوب آن را انجام دهیم، زیرا جنس مدیریت بحران این نیست که تلفن همراه خود را خاموش کنیم و در محل حضور نداشته باشیم.

وی به مدیران مناطق شهرداری اصفهان توصیه کرد: اولویت‌های کنترل و مقابله با آبگرفتگی مناطق را با توجه به تجاربی که از سال‌های گدشته اندوخته‌اند، شناسایی کنند تا اگر معابر دچار آبگرفتگی شد از نحوه هدایت آن آگاه باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیح داد: در استان ۴۱ پایگاه جاده‌ای و ۲۰۰ پایگاه امداد شهری و سیار جاده‌ای وجود دارد و سه فروند بالگرد نیز برای مواقع ضروری در شهر اصفهان آماده بوده و سیستم‌های اطلاع رسانی نیز در آمادگی کامل هستند.

کد خبر 371137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.