مازندران از بحران سیل خارج شد

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی و مشارکت نهادهای نظامی و انتظامی و تشکل های مردمی، مازندران از بحران سیل خارج شد.

به گزارش ایمنا و نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران در ساری گفت: باید عملیات ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و خسارت های برجای مانده از سیل بر تاسیسات زیرساختی در کمترین زمان در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به گونه ای کار شود تا بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ناشی از سیل تا اواخر تابستان سال جاری خاتمه یابد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نیاز به تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت و ساز و کاهش اثرات ناشی از سیل گفت: قطعا دولت کمک های خود را به مردم سیل زده انجام می دهد.

معاون اول رئیس جمهوری تعیین سقف برای کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت را منوط به تصمیم گیری هیات دولت در نشست هفتم فروردین ماه ( چهارشنبه هفته جاری ) دانست.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مطابق بلایای گذشته ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت تعمیراتی بود و با درخواست استانی برای افزایش ما هم این را تایید خواهیم کرد.

وی یادآور کرد: این افزایش اعتبار برای کمک به مردم باید مطابق با توانایی مالی دولت باشد و ما تمام توان خود را با وجود محدودیت وارد میدان خواهیم کرد.

معاون اول رئیس جمهوری در مورد کمک به کشاورزان خسارت دیده افزود: باید میزان خسارت ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی احصاء شود و ما نیز بتوانیم با توجه به توان دولت کمک کنیم.

جهانگیری پرداخت کمک های بلاعوض برای حوزه کشاورزی را تا حد زیادی از توان مالی دولت با محدودیت مالی موجود خارج دانست و گفت: ما در بخش استمهال تسهیلات کشاورزان می توانیم کمک داشته باشیم.

وی اضافه کرد: البته از محل بیمه محصولات کشاورزی نیز می توانیم به مزارع که تحت پوشش قرار داشت، کمک شود و برای همگانی کردن بیمه نیازمند پیشنهاد طرح از سوی وزارت جهادکشاورزی است و تا آن به عنوان یک رویه ملی برای سایر خسارت های کشاورزی نیز اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت : براثر سیل به زیرساخت های مازندران نیز خسارت های زیادی وارد شده است که برای جبران آنها نیازمند به کمک دولت است.

جهانگیری افزود: باید طرح های پیشگیرانه را برای سیل در استان های شمالی کشور اجرایی کنیم تا به زیرساخت های ما خسارت کمتری وارد شود.

وی بخشی از خسارت ها ناشی از سیل به استان های شمالی کشور به خصوص مازندران را بی مهری به طبیعت اعلام کرد.

جهانگیری با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها گفت: موضوع سیل در استان های شمالی کشور به معضل جدی تبدیل شده است و هر گونه موانعی که در جلوی رودخانه ها وجود دارد باید برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز از برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها حمایت می کند و نماینده عالی دولت می تواند با کمک دستگاه قضایی و سایر دستگاههای نظارتی طرح خود را عملیاتی کند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اجرای طرح جامع کنترل سیل در مازندران از موافقت دولت برای اجرایی شدن این طرح اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهوری در این نشست کاهش التهاب ناشی از سیل در مازندران را همدلی و همراهی تمام دستگاههای فعال اعم از دولتی و غیر دولتی دانست و ضمن قدردانی از همکاری این دستگاهها خواهان بسیج این امکانات برای بازسازی خسارت های ناشی از سیل شد.

سیل هفته اخر اسفندماه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به مازندران خسارت وارد کرد.

کد خبر 371125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.