واحدهای صنفی و صنعتی مازندران ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آمار واحد های صنفی و صنعتی آسیب دیده در استان مازندران را ۳۸۰ واحد اعلام کرد و گفت: جاری شدن سیل در این استان ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت به همراه داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران فرشاد مقیمی اظهار کرد: سیل در استان مازندران به ۳۸۰ واحد صنفی و صنعتی آسیب رسانده که بر اساس برآوردها، میزان خسارات ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه تلفات جانی در استان مازندران نداشتیم، افزود: پل ارتباطی که مسیر دسترسی به شهرک صنعتی در شهرستان سیمرغ بود، در جریان سیل از بین رفته است که این مسائل فردا در جلسه ای با حضور مسوولان استانی و کشوری بررسی و برای جبران خسارات وارده تصمیم گیری می شود.

به گفته مقیمی، شهرک صنعتی آق قلا در استان گلستان با خسارت نسبتا سنگینی مواجه شده است، اما با این حال برآورد میزان خسارت در این استان پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در نامه ای به روسای سازمان های ۴ استان شمالی به آنها دستور داد در راستای حل مشکلات مناطق سیل زده از امکانات سازمان های این استان ها و استان های اطراف استفاده شود.

مقیمی افزود: برای کوتاه مدت خارج کردن گل و لای در واحد های صنعتی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله بعد نیز این واحد ها با مشکلاتی در حوزه های مالیات، بیمه و... روبرو می شوند که ما در قالب پیشنهاد، برای حل این مشکلات اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات در سطح استان در حال پیگیری است، گفت: بخش دیگر را نیز وزیر صنعت،معدن و تجارت، پس از دریافت گزارش، از طریق هیات دولت یا اختیارات وزیر، پیگری و رفع خواهد کرد.

کد خبر 371120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.