از حال و هوای این روزهای باغ فدک چه خبر؟

صف طویلی از خودروها منتظرند تا وارد محوطه باغ شوند؛ پلاک خودروها نشان می‌دهد مسافران از نقاط مختلف کشور به اصفهان آمده اند؛ زاینده رود گردشگران زیادی را به دیار نصف جهان کشانده است، چرا که هوای لطیف بهاری دیار نصف جهان در کنار خنکای نسیم حاشیه زاینده رود روح و جان آدمی را صفا می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وارد کمپ گردشگری فدک که شوید؛ صدای حاجی فیروز با نوای دلنشین محلی در هم آمیخته؛ کمی جلوتر کنار دریاچه فدک کودکان و نوجوانان گرد هم جمع شدند و بازی می کنند؛ گویا مسابقه دارت و حلقه بازی های کودکانه است...

جلوتر که بروید چادرهای مسافرتی رنگی را می‌بینید که پشت سر هم برپا شده است؛ یکی مشغول غذا درست کردن است، یکی خوابیده و دیگری مشغول خوردن غذا است... همه امکانات در باغ فدک مهیا شده تا مسافران و گردشگران نوروزی با آسایش بیشتری در باغ استراحت کنند. اعضای ستاد اجرایی برای پاسخگویی ارباب رجوع حاضر هستند؛ اورژانس و آتش نشانی هم در این کمپ حضور دارند؛ امنیت باغ فدک با حضور نیروی انتظامی تامین شده است تا مسافران دغدغه ای جز تفریح و سرگرمی نداشته باشند.

علی که حدود ۵۸ سال دارد از تبریز به اصفهان آمده است و می گوید: « یکی از بهترین اسکان های مسافرتی نوروز را اینجا دیده ایم، شب که با خانواده ها در چادر خواب بودیم نیروهای آتش نشانی تک به تک به چادر ها سر می زدند که اگر آتش در چادر روشن کرده اند، خاموش کنند و اتفاقی برای مسافران نیفتد.»

وی ادامه می دهد: « اولین بار است که به اصفهان آمده ام؛ این شهر بسیار زیبا است به هموطنان پیشنهاد می کنم از این شهر دیدن کنند. فکر می کنم جاری بودن زاینده رود زیبایی اصفهان را دو چندان کرده است.»

زمین‌های ورزشی در جنوب غربی باغ، کتابخانه و سالن مطالعه، زمین اسکیت با وسعت هزار و ۲۰۰ مترمربع، سایت بازی کودکان در مرکز و غرب باغ و باغ بانوان از جمله امکاناتی است که در باغ فدک موجود است؛ از زیبایی‌های منحصر به فرد این باغ هم می توان به وجود دریاچه مصنوعی در شرق آن اشاره کرد که فضایی دلنشین و با طراوت برای مسافران ایجاد کرده است.

احمدرضا از مشهد یکی از مسافرانی است که به اصفهان سفر کرده، می‌گوید: سومین بار است که به اصفهان می‌آیم، امسال به خاطر زاینده‌رود به این شهر آمده ایم.»

وی ادامه می دهد: در گذشته سوئیت و منزل مسکونی اجاره می کردم و برای تجربه جدید به باغ فدک آمده ام. از لحاظ امکاناتی مناسب است، بعد از جست و جوی بسیار  یک کانکس راهنمای گردشگری در گوشه ای از باغ و دور از چشم پیدا کردم. اگر تعداد این باجه ها بیشتر شود برای گردشگران مناسب است.»

در مجموعه باغ فدک بازارچه صنایع دستی، بازارچه خرید خوراکی، شهر بازی و ایستگاه بازی وجود دارد؛ در این ایستگاه روزهای زوج به صورت رایگان خدماتی مثل پرتاب دارت، پرتاب حلقه، بازی های فکری و بازی های کودکان به مسافران ارائه می‌شود؛ البته در  استیج هر شب فیلم سینمایی برای مسافران نمایش داده می شود و در روز های فرد نمایش اسند آپ کمدی، تئاتر و پخش زنده موسیقی سنتی در نظر گرفته شده است.

احمد از زنجان بعد از انجام بازی دارت می گوید:« دفعه چهارم است که به اصفهان می آیم و خاطرات خوبی از این شهر دارم. حدود شش سال پیش به باغ فدک آمده بودم؛ امسال امکانات به نسبت گذشته خیلی بهتر بود. حتی برای مسافران برنامه‌های تفریحی جالبی داشتند که لذت بردم.»

هوای خوب، فضای سبز، برنامه های مفرح انگار هوای اصفهان را به بهترین حال متحول کرده؛ اما اینجا نوروز باغ فدک حال و هوای دیگری دارد...

کد خبر 371111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.