دولت برای جبران خسارت سیل کنار مردم مازندران ایستاده است

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل اخیر در استان مازندران کمک خواهد کرد و مردم استان را تنها نخواهد گذاشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تالار پشت شهرستان سیمرغ گفت: بخشی از کمک های دولت در قالب تسهیلات بلاعوض و بخش دیگر نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت خواهد بود. در نخستین نشست هیات دولت برای چگونگی کمک بیشتر به مناطق سیل زده تصمیم گیری خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید طرح های پیشگیرانه ای برای جلوگیری یا به حداقل رساندن خسارت بلایای طبیعی تهیه شود، افزود: استان های شمالی باید در اولویت این طرح های پیشگیرانه قرار گیرند.

جهانگیری اظهار کرد: به زودی در هیات دولت پیرامون چگونگی برنامه ریزی و اجرای طرح های پیشگیرانه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

بارش باران که روز یکشنبه هفته گذشته در مازندران آغاز شد، بنا به اظهار نظر مسئولان هواشناسی مازندران در ۳۰ سال اخیر بی سابقه بود و نه تنها مردم مازندران و مسافران، حتی نیروهای امدادی را غافلگیر کرد. آسیب به بیش از شش هزار واحد مسکونی روستایی، شهری ، تخریب ۵۰۰ واحد مسکونی، تخلیه حدود ۵۰۰ خانوار شهرستان سیمرغ از منازلشان و سکنی گزیدن در دیگر شهرها، خسارت به مزارع کشاورزی و باغی در شهرهای مرکزی و شرقی استان و تخریب تاسیسات عمومی بخشی از خسارت سیلاب اخیر بود.

کد خبر 371093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.