ظرفیت‌های گردشگری اصفهان به خوبی معرفی نشده است

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان زمینه بسیاری از طیف‌های گردشگری را دارد، اما تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگرفته، در حالی که بسیاری از شهرهای معروف دنیا به علت تبلیغات مناسب فراوان سالیانه گردشگران زیادی را برای بازدید جذب می‌کنند.

شیرین طغیانی در حاشیه بازدید از باغ فدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اصفهان یکی از مقصدهای گردشگری در نوروز است اظهار کرد: با توجه به جاری شدن زاینده رود در نوروز امسال پیش بینی می‌شود آمار گردشگران نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر باغ فدک ورزشگاه‌هایی نیز برای اسکان مسافران در اصفهان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل در تردد مسافران برای استفاده از اماکن گردشگری، مترو اصفهان در ایام نوروز برای استفاده مسافران و شهروندان فعال است و محل اسکان گردشگران نیز به خطوط ابتدا و انتهای مترو نزدیک است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شهر علاوه بر بافت تاریخی دارای ظرفیت های گردشگری طبیعی مانند کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان، باغ گل‌ها، باغ پرندگان و هم‌چنین مجموعه تفریحی شهر رویاهاست، افزود:  کمتر شهری در سطح جهان و ایران وجود دارد که از بافت‌های مختلف گردشگری بهره‌مند باشد.

وی با اشاره به لزوم توسعه هتل ها در شهر اصفهان اظهار کرد: شورای شهر  و شهرداری اصفهان آماده همکاری با بخش خصوصی برای توسعه فضای هتل در سطح شهر اصفهان است.

طغیانی تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند فراهم کردن بسترهای خاص گردشگری است. می‌توان با ایجاد مراکز تجاری، فرهنگی، موسیقی و تئاتر برای جذب گردشگر اقدام کرد.

وی ادامه داد: اصفهان بسیاری از طیف‌های گردشگری را دارد، اما تبلیغات مناسب در این زمینه صورت نگرفته است؛ بسیاری از شهرهای معروف دنیا که گردشگران زیادی را سالیانه برای بازدید جذب می‌کنند به علت تبلیغات فراوان و زیاد است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: رسانه ملی نه تنها در مورد اصفهان بلکه در رابطه با تبلیغات گردشگری در مورد دیگر شهرها عملکرد مناسب نداشته است.

وی با بیان اینکه شهرداری و ادارات دولتی نمی‌توانند به شکل ویژه و تاثیرگذار در رابطه با تبلیغات گردشگری وارد عمل شوند، افزود: باید از پتانسیل‌های بخش خصوصی و تجربه‌های دیگر کشورها برای گردشگری استفاده کنیم تا اصفهان را به یک برند بزرگ و مقصد گردشگران تبدیل کنیم.

طغیانی با تاکید بر اینکه به بهای گردشگری شدن یک شهر نباید از کیفیت زندگی شهروندان غفلت کنیم، تصریح کرد: زمانی که کیفیت زندگی شهروندان یک شهر بالا برود، آن شهر از لحاظ گردشگری پیشرفت زیادی خواهد کرد.

کد خبر 371091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.